در این بیانیه از مرگ دو نفر از ماموران پلیس پاکستان در جریان درگیری و تیراندازی تروریست ها ابراز تاسف شده و چین با خانواده های آنها همدردی کرده و به آنان تسلیت گفته است.

بیانیه خاطر نشان می کند این حمله و تیراندازی به سمت کنسولگری چین در کراچی در شرایطی رخ می دهد که این منطقه محل فعالیت بسیاری از نمایندگی های خارجی است.

سفارت چین تایید کرده است که به هیچیک از دیپلمات های چینی در این تیراندازی آسیبی وارد نشده و افزوده است که سه تروریست در این عملیات و تیراندازی مشارکت داشتند که همه آنها کشته شده اند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان هم این رویداد تروریستی را محکوم کرده و خواستار رسیدگی به این پرونده و شناسایی عاملان پشت این اقدام شده و افزوده است هر کمکی لازم است باید در این قضیه در اختیار طرف چینی قرار گیرد.

پلیس می گوید در جریان این عملیات تروریستی هفت نفر از جمله دو نفر غیرنظامی، دو مامور پلیس و سه تروریست کشته شده اند همچنین رسیدگی به این پرونده برای شناسایی عاملان پشت این اقدام تروریستی شروع شده است.

این گزارش می نویسد که ارتش آزادیبخش بلوچستان که یک گروه شبه نظامی غیرقانونی است مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفته اما هنوز این ادعا مورد تایید قرار نگرفته است.

&#۳۹;وانگ یی&#۳۹; وزیر خارجه چین هم در تماسی تلفنی با &#۳۹;محمود شاه قریشی&#۳۹; همتای پاکستانی خود این حادثه را محکوم کرده است.

وزیر خارجه پاکستان هم در این تماس گفته است که اسلام آباد از اتباع و دیپلمات های چینی همانند اتباع خود حمایت خواهد کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.