الجزیره به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد که عربستان و امارات برای مقابله با نیروهای جنبش انصارالله یمن از گروه های تکفیری که برخی از آنها با گروه تروریستی القاعده در ارتباطند، کمک می گیرند.

این منبع افزود: خروج شهر تعز از محاصره نیروهای انصارالله در سال ۲۰۱۶ نیز با کمک عناصر سلفی انجام شد.

به گفته شماری از شهروندان یمنی ساکن تعز، برخی مناطق این شهر تا آغاز سال ۲۰۱۸ تحت کنترل گروه القاعده جزیره العرب بود و این شهر همچنان صحنه رویارویی میان شبه نظامیان است.

آدام بارون پژوهشگر شورای روابط خارجی اروپا در لندن ضمن هشدار نسبت به حضور سلفی ها و افزایش گروه های تروریستی مسلح در یمن گفت که اگر نیروهای انصارالله هم از صحنه حذف شوند، به سختی می توان از شر گروه های مسلح دارای گرایش سلفی رهایی یافت.

بلومبرگ افزود: در پی جنگ یمن گروه القاعده توانست سلطه خود را بر برخی مناطق دور افتاده در شرق این کشور تقویت کند.

این پایگاه خبری خاطرنشان کرد که گروه های تکفیری نقش اصلی را در کنترل دیگر استان های جنوبی یمن از جمله عدن دارند، جایی که دولت قانونی (مستعفی) عبد ربه منصور هادی با فشارهایی از سوی جدایی طلبان نزدیک به امارات روبه رو است.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. 

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.