مسعود پزشکیان درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۴ دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و شرایط کشور فضایی را به وجود آورده است که جامعه دچار یک نوع بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان شده، چه باید کرد که شکاف‌های موجود از میان برداشته شود، گفت: ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه و گسترش در جامعه به رفتار ما باز می‌گردد.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: جلوگیری از موج بی‌اعتمادی از رفتار ما مسئولان سرچشمه می‌گیرد؛  کسانی که کانون‌های قدرت از بالا به پائین مانند قوا را در دست دارند باید تصمیم بگیرند. این کانون‌ها اگر متوجه این وضعیت شدند، باید براساس عدالت تصمیم بگیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: دست‌اندرکاران و مسئولان می‌توانند اعتماد مردم را برگردانند و جلوی گسترش بی‌اعتمادی را بگیرند یا آن را کاهش دهند و یا حتی آن را عقب برانند.

 وی با بیان اینکه نوع رفتار ماست که همه چیز را تعیین می‌کند، گفت: آینده آن چیزی است که می‌سازیم، آن چیزی نیست که خواهد آمد.

پزشکیان تاکید کرد: آینده با نوع نگاه، رفتار، اراده و تلاش ما شکل خواهد گرفت، در نتیجه اگر بخواهیم آن را شکل دهیم و از گسترش بی‌اعتمادی جلوگیری کنیم باید در رفتارمان صداقت داشته باشیم و آن را به جامعه هم نشان دهیم.

 وی با اشاره به اعترضاتی که در جامعه وجود دارد، بیان کرد: اعتراضات امروز کشور تنها داخلی نیست از طرف خارج هم فشارها و اعتراضاتی روی ما وجود دارد. ما در یک بستر لغزنده قرار داریم و هرجایی ممکن است بلغزیم و یا اتفاقی رخ دهد مهم این است که چگونه آن را مدیریت کنیم.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد:  قدم اول پیشنهاد توصیه حضرت علی است؛ درخانه‌هایتان پنهان شوید و اختلافات را حل کنید و توبه کنید. اگر نقد می‌کنیم به غیر از خودمان به کسی گیر ندهیم، من به عنوان نماینده اگر خودم را اصلاح کنم وقتی ندارم دیگری را نقد کنم. نباید جز خداوند کسی را حمد کنم  اگر این کار را کنیم مملکت درست می‌شود.

نماینده مردم آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر باهم بنشینیم و حرف بزنیم می‌توانیم کاری انجام دهیم، عنوان کرد: باید با یکدیگر گفت‌وگو کنیم در غیر اینصورت هر کسی خواهد گفت حق با من است.

وی افزود: واقعیت این است که مشکل وجود دارد اما اگر می‌خواهیم این مشکلات را حل کنیم همه باید باهم باشیم، باید انسجام و وحدت وجود داشته باشد.

پزشکیان تاکید کرد: شوخی نداریم در یک وضعیت اقتصادی قرار گرفته‌ایم که با بزرگترین اقتصاد دنیا در جنگ هستیم و تنها راه هم وحدت و انسجام درونی است. وحدت که داشته باشیم می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.