نفوذ" کلیدواژه‌ای است که از گذشته تاکنون در ادبیات سیاسی کشورمان وجود داشته، اما این روزها بار معنایی متفاوت‌تری به خود گرفته است. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نسبت به مسئله «نفوذ» دشمن در ابعاد گوناگون هشدار داده‌اند، اما رهنمودهای ایشان همواره جنبه پیشگیری داشته است تا از عواقب خسارت بار اقدامات نفوذی‌ها قبل از هر گونه عملی جلوگیری شود.

ایشان در این زمینه می‌فرمایند "کسانی که به اطلاعات دسترسی دارند می‌دانند که چه دام‌هایی برای کشور گسترده شده یا در حال گسترده شدن است تا در حصار اراده و تصمیمات ملت نفوذ کنند. اگر بر فرض، عنصری نفوذی در مجلس خبرگان و یا مجلس شورای اسلامی یا دیگر ارکان نظام وارد شود مانند موریانه از داخل پایه ها را می جود و سست می‌کند».

بر کسی پوشیده نیست که «نفوذ» خطری بالقوه برای کشور محسوب می شود و نهادها و دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی با آگاهی کامل از اهمیت موضوع "نفوذ" در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب با هوشیاری و تلاش های شبانه روزی نقش مهمی در حفظ امنیت و آرامش کشور داشته اند و امروز ثبات و امنیت کشور مرهون زحمات، جانفشانی ها و ایثارگری های آنهاست.

سیاسیون کشور اگر قصد کمک و یاری به نهادها و دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی دارند حتما اگر مصدایقی از نفوذ را مشاهده کردند، بدون ایجاد نگرانی در جامعه، باید آن مصادیق را به اطلاع مراجع ذی صلاح برسانند تا بررسی های لازم و جامع به عمل آید.

بزرگترین اشتباه و خطا آن است که سیاسیون بخواهند برای تنظیم معادلات قدرت به نفع خود، موضوع نفوذ و نفوذی را در رسانه ای و تریبون های عمومی به گونه ای مطرح کنند که با تعابیر دوپهلو و مبهم اعتبار رقیب نزد افکارعمومی زیر سئوال برود. این رفتار نه تنها ارزش افزوده ای برای کشور به ارمغان نمی آورد بلکه آدرس غلط هم به دستگاه ها و نهادهای مبارزه کننده با نفوذ هم می دهد. ضمن آنکه جریان رقیب هم ساکت نمی نشیند و دست به اتخاذ مواضع تقابلی می زند.

محسن رضایی فعال سیاسی اصولگرا و از بنیانگذاران و حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اخیرا گفت «امروز نفوذی های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را معطل کرده اند و در وزارتخانه ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند و اجازه نمی دهند کار انقلابی پیش برود. بدنه لیبرال ها و نفوذی ها نمیگذارند چرخ اقتصاد راه بیافتد.»

محسن رضایی از سال ۸۴ تا سال ۹۶ چهار مرتبه برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرد که البته در سال ۸۴ و ۹۶ تا روز انتخابات در صحنه نماند و از میدان رقابت کنار رفت.

او سال ۹۲ رقیب حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود و نزدیک به ۴ میلیون رأی کسب کرد. بسیاری از صاحب نظران سیاسی به استناد مواضع و مشی رضایی معتقدند «او خود را برای ورود به یازدهمین ورود انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ آماده می کند تا پلی از بهارستان به پاستور برای خود بسازد».

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به این سخن محسن رضایی که گفته «نفوذی‌های آمریکا در وزارتخانه ها نمی‌گذارند چرخ اقتصاد کشور بچرخد» به خبرآنلاین گفت: آقای رضایی اگر چنین حرفی زده است، به جای سخنرانی، این افراد را به وزارت اطلاعات و قوه قضائیه معرفی کند. اینکه هر کسی برای مطرح شدن حرفی بزند، کار درستی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.