گاردین گزارش داد، هیلاری کلینتون ­وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری گذشته این کشور با انتقاد از رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص حملات مداوم علیه رسانه ها گفت این اقدام ترامپ نشان دهنده دیدگاه های رهبران مستبد و فاشیست است که اعتماد به حقایق و اسناد را از بین برده اند. ترامپ ثابت کرده است که در انتشار پیام های توییتری و اهانت و حضور دائم در اخبار رسانه ها ماهر است و اغلب هم توسط رسانه ها به چالش کشیده نمی شود.

وی تصریح کرد علت آن که ما امروز در این موقعیت سیاسی قرار داریم این است که رسانه ها نمی دانند چگونه با نامزدهایی که هر روز خود را مطرح می کنند و در تحریف و تخریب ماهر هستند برخورد بکنند. برای مثال تلویزیون سی بی اس نیوز ماه گذشته در مصاحبه با ترامپ موضوع فرار مالیاتی ترامپ و اعضای خانواده وی را مطرح نکرد و در این خصوص از وی هیچ سئوالی نپرسید.

هیلاری کلینتون تاکید کرد ترامپ شاگرد رژیم های مستبد و خودکامه است و در زمینه منحرف کردن مردم و کنترل آنها از حاکمان مستبد تبعیت می کند. تحقیقات مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره فاشیسم نشان می دهد که حکومت های پوپولیست ، فاشیست و مستبد حقایق و اسناد را نابود می کنند و به جای آن یک واقعیت جایگزین ارائه می کنند. یکی از شیوه های تغییر و نابودی واقعیت هم حمله به رسانه ها است.

وی با بیان این اظهارات، از رسانه ها خواست با هوشمندی بیشتری با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برخورد کنند.

کلینتون افزود رسانه ها تاکنون نتوانسته اند ترامپ را به علت اقدامات و مواضع وی به چالش بکشند.

وی همچنین با انتقاد شدید از حزب جمهوریخواه آمریکا گفت حزب جمهوریخواه تحت تاثیر بی حرمتی ها و حملات رئیس جمهور ترامپ قرار گرفته است. حزب جمهوریخواه آمریکا با حضور ترامپ دچار فروپاشی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.