امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در نشست صمیمی با سربازان اهل سنت که در آستانه ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و به مناسبت هفته وحدت انجام شد، علاوه بر رسیدگی به مشکلات و شنیدن درد دل های ایشان، در سخنانی بر ضرورت حفظ وحدت شیعه و اهل تسنن تاکید کرد.

وی با استناد به آیات ۱۱۸ و ۱۲۰ سوره ی مبارکه آل عمران به تحلیل عمق کینه ورزی دشمن اشاره کرد و گفت : بنا به تصریح آیه ۱۱۸ سوره ی آل عمران، دشمنی دشمنان از سخنان شان مشخص است اما در دل هایشان کینه ای به مراتب عمیق تر دارند.

امیر نصیرزاده در ادامه با اشاره به توصیه ی قرآن کریم در آیه ۱۲۰ سوره شریفه آل عمران، صبر و تقوا را مقاومت و پایداری و تقوا را عدم اعتماد به دشمن بیان کرد.

فرمانده نیروی هوایی در ادامه به بخشی از کتابی تحت عنوان «جهان در صد سال آینده» اشاره کرد و بیان داشت: نویسنده این کتاب که یک تئوریسین امریکایی است می‌گوید ما نیازی نداریم با کشورهای اسلامی وارد مبارزه ی مستقیم و فتح کشورها شویم بلکه کافیست با ایجاد درگیری بین کشورهای مسلمان، باعث صرف درآمدهای نفتی آنها در جنگ بین آنها شویم و به این ترتیب ما پیروز خواهیم شد، و درحال حاضر درگیری های مذهبی معاصر حکایت از پیگیری این خط فکری توسط نظام استعمار به سرکردگی امریکا دارد.

امیر نصیرزاده با قدردانی از زحمات سربازان اهل تسنن اظهار داشت: بعنوان فرمانده نیروی هوایی از تک تک شما فرزندان غیور و عزیز ایران که برادرانه در حال انجام وظیفه هستید تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: سابقه حضور غیرتمندانه برادران اهل تسنن ما در برهه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و نثار خون شان از جمله خلبان شهید خالد حیدری بیانگر این واقعیت است که کشور مختص شیعه یا سنی نیست، همه ما برادریم و اطمینان داشته باشید کسانی که خواسته یا ناخواسته به کوره ی اختلاف ها می دمند در خط دشمن حرکت می کنند.

در این دیدار صمیمی چند تن از سربازان نقطه نظرات خود درباره ضرورت وحدت شیعه و سنی را بیان و تعدادی نیز مشکلات خود را مطرح کردند و سپس فرمانده نیروی هوایی و سربازان اهل سنت حاضر در مراسم عکس یادگاری گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.