هیل گزارش داد، سناتور جک رید از رودآیلند به سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که پنج‌شنبه گفته بود سیا درباره مشارکت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی به چنین نتیجه‌ای نرسیده است، اعتراض کرد.

سناتور رید به سی‌ان‌ان گفت، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این نتیجه رسید که ولیعهد "مستقیما" در ترور خاشقجی دست داشته است. آنها، با قطعیت بالا، این گزارش را اعلام کردند. این بالاترین سطح دقتی است که وجود دارد. این براساس حقیقت است، این براساس تجزیه و تحلیل است. این فرضیه که آنها به این نتیجه نرسیده‌اند کاملا بی‌اساس است.

دونالد ترامپ می‌گوید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارش محرمانه خود درباره قتل جمال خاشقجی، نتیجه نگرفته که محمد بن سلمان دستور قتل این روزنامه نگار سعودی منتقد را داده باشد. ترامپ که در ملک شخصی خود در فلوریدا (مارالاگو) به سر می‌برد پنجشنبه (۲۲ نوامبر) به خبرنگاران گفت: "من گزارش را دارم. آنها نتیجه نگرفته‌اند، فکر نمی‌کنم که کسی قادر باشد که نتیجه بگیرد ولیعهد این کار را انجام داده است."

ترامپ گفت که اگر بخواهد بنا بر استانداردی که منتقدان در ظرف هفته‌های اخیر با عربستان سعودی برخورد کرده‌اند، با همه متحدان آمریکا برخورد بکند، واشنگتن دیگر در دنیا متحدی نخواهد داشت. او یک بار دیگر از حکومت عربستان به خاطر اشتغال‌زایی و ایجاد ثروت کلان آمریکا و نیز پایین نگه داشتن قیمت نفت تمجید کرد. از ترامپ سوال شد که چه کسی باید برای قتل خاشقجی پاسخگو باشد و او در پاسخ گفت که شاید دنیا را باید مسوول دانست زیرا دنیا "جای خطرناکی است."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.