ولی تیموری با اشاره به اینکه نه تنها پیگیری موضوع افزایش نرخ بلیت هواپیما را رها نکرده‌ایم، بلکه همچنان با سازمان هواپیمایی در این مسیر همکاری داریم، اظهار داشت: در آخرین مذاکرات درحالی که سازمان هواپیمایی خواهان حذف پروازهای چارتری بود، ما با آن مخالف کردیم چون این پروازها را نیاز صنعت گردشگری می‌دانیم.

وی توضیح داد: وقتی مقصد جدیدی در گردشگری تعریف می‌شود که هنوز زیرساخت پروازی مناسبی ندارد، این پروازهای چارتر است که خلأ آن را پوشش می‌دهد. منتهی نظر ما این است که برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پروازهای چارتر باید در اختیار سازمان مراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی مرتبط با آن قرار گیرد.

تیموری درباره دیدگاه سازمان هواپیمایی درباره پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آن‌ها متقاعد شده‌اند که پروازهای چارتر زیان‌بخش است، درصورتی‌که ما از آن دفاع می‌کنیم و آن را بخشی از خدمات و زیرساخت گردشگری می‌دانیم. مشکل‌ساز شدن این پروازها به خاطر آن است که مدیریتش با یک سازمان (هواپیمایی) است و مصرف‌کننده و مسؤلیت آن با سازمان دیگری (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) است، درحالی‌که اگر برنامه‌ریزی آن را به سازمان بسپارند می‌توان از آن به عنوان مزیت استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ما با درآمد پروازهای چارتری کاری نداریم، منظورمان از این درخواست آن بوده، سایت‌گذاری مربوط به آن را دست‌کم مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام دهند، چون مصرف‌کننده آن در این بخش تعریف شده است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.