در عید بزرگ میلاد باسعادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)، سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و دومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی، صبح امروز (یکشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخش هایی از بیانات رهبر انقلاب در ادامه آمده است؛

*در دورانی که جهان در تاریکی جهل و فریب جاهلیت فرو رفته بود، خداوند نور پیامبر را به بشریت اعطا کرد؛ امروز هم اگر از این نور تبعیت کنیم، نتیجه‌اش فلاح و رستگاری است.

*اگر بشر به این بلوغ فکری برسد که به دعوت نبی پاسخ دهد، گرفتاری او رفع می‌شود.

*امروز به‌خاطر ظلم قدرت‌ها، دنیا مثل آن روز تاریک است. امروز بشریت گرفتار است و این فقط مخصوص دنیای اسلام نیست؛ آن کشورهایی هم که به‌ظاهر پیشرفته‌اند به‌شدت گرفتارند و اسلام پاسخگوی همه‌ی این نیازهاست.

*هرجا اسلام حاکم شده، استکبار سیلی خورده است.

*جریان مقاومت مقابل ظلم در دنیا وجود دارد و این مقاومت متکی به نام خدا و اسلام است.

*در منطقه ما امروز روحیه بیداری اسلامی بر بسیاری از کشورها و ملتها حاکم است.

*اینکه قدرتمندان دنیا و در رأس آنها آمریکا نسبت به این منطقه حساسند به خاطر این است که اقبال و گرایش به اسلام و بیداری اسلامی در این منطقه به چشم میخورد. اینها از بیداری ملتهای مسلمان میترسند.

*در هر جایی که اسلام توانسته بر دل و جان مردم حاکم شود استکبار سیلی خورده و ما جدا معتقدیم استکبار بار دیگر از بیداری اسلامی در این منطقه سیلی خواهد خورد

*عرض ما به ملتهای مسلمان این است که حرکت بیداری اسلامی را هرچه میتوانید تقویت کنید که راه نجات منطقه تقویت بیداری اسلامی است.

*نصیحت ما به حکام کشورهای اسلامی این است که به ولایت اسلام برگردند؛ ولایت آمریکا و طاغوت به کار آن‌ها نخواهد آمد.

* امروز برخی کشورهای منطقه به جای ولایت «الله» از آمریکا تبعیت می‌کنند. آمریکا هم بنا به طبع استکباری خود، آن‌ها را تحقیر می‌کند.

*شنیده‌اید که رئیس‌جمهور یاوه‌گوی آمریکا، حکام سعودی را به «گاو شیرده» تعبیر کرد. اگر آل سعود از اهانت به خودش بدش نمی‌آید به‌جهنم؛ اما این اهانت به مردم آن کشور و ملت‌های مسلمان است.

*چرا باید حکام اسلامی در حرکت جنایت‌آمیز علیه فلسطین و مردم یمن [با آمریکا] همراه شوند؟ این حکام مطمئن باشند که در هر دو [جبهه] هم پیروزی با مردم فلسطین و یمن است و آمریکا و تبعه‌ی آمریکا در این قضیه شکست خواهند خورد.

 *ملت‌هایی که به خدا متکی هستند و می‌ایستند، خدا به آن‌ها کمک خواهد کرد؛ این سنت الهی است.

*lردم یمن امروز سخت‌ترین شکنجه‌ها را از ناحیه‌ی دولت سعودی با پشتیبانی آمریکا تحمل می‌کنند، اما قطعاً مردم یمن و انصارالله پیروز خواهند شد.

*تنها راه «مقاومت» است و آن چیزی که امروز آمریکا و متحدانش را دستپاچه کرده، ایستادگی ملت‌های مسلمان است و این نتیجه خواهد داد.

*ملت ایران ۴۰سال است که مقاومت می‌کند. ما روز اول یک نهال کوچک و آسیب‌پذیر بودیم و به برکت نام پیامبر و هدایت امام بزرگوار ایستادگی کردیم و البته در این راه سختی کشیدیم و شهید دادیم. اما امروز ملت ایران یک درخت تناور است.

*امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی غلط می‌کنند که ملت ایران را تهدید کنند. تهدیدها و خباثت آن‌ها تا امروز شکست خورده و از این پس هم شکست می‌خورد و تحریم هم به برکت مقاومت شکست خواهد خورد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.