سرگئی لاوروف روز یکشنبه در برنامه سیاسی «مسکو. کرملین. پوتین» افزود: احتمالا تلاش های بیشتری برای ضربه زدن به روابط دو کشور تدارک دیده خواهد شد و این اقدامات ضرورت گفت وگو بین دو کشور را از بین نمی برد.

وی افزود: مسکو برای گفت وگو و مذاکره با آمریکا آماده است و در این شرایط وظیفه سیاستمداران دو کشور بکار بستن تمام توان خود برای تحقق این امر است.

لاوروف ادامه داد: اخیرا گفت وگوهای خوبی بین دو کشور در سطوح مختلف صورت گرفته است و ما در شورای امنیت همکاری خوبی داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین گفت که مسکو و واشنگتن باید گفت وگوهای سیاسی در عرصه مبارزه با تروریسم، انتشار سلاح های کشتار جمعی و امنیت سایبری را آغاز کنند.

روابط روسیه و آمریکا تیره شده است و دو کشور یکدیگر را مسئول بروز این وضعیت می دانند.

بسیاری از سیاستمداران آمریکایی ها مذاکره با روسیه را بی نتیجه می دانند و مخالفان دونالد ترامپ به شدت مخالف گفت وگوی سران دو کشور هستند مخصوصا اینکه بسیاری از آنان همکاری روسیه با ترامپ را باعث رئیس جمهور شدن ترامپ می دانند.

آمریکا از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۶۴ بسته تحریمی در مورد روسیه در عرصه های اقتصادی و سیاسی وضع کرده و صدها مقام روسی در فهرست تحریم های واشنگتن قرار گرفته اند.

کارشناسان معتقدند که ترامپ پس از رئیس جمهوری به دلیل پاک کردن اتهام همکاری با روسیه برای پیروزی در انتخابات، مجبور شد سیاست های ضد روسی بیشتری اعمال کند و تحریم های سختری را علیه مسکو به اجرا بگذارد.

در طرف مقابل مقامات کرملین ضمن رد هرگونه دست داشتن در انتخابات آمریکا، تحریم های ضد روسی را اقدامی بی اثر می دانند و خواستار حذف تحریم ها و مذاکره با آمریکا برای حل وفصل اختلاف نظرها هستند.

روس ها که خود را کشوری هم سطح آمریکا می دانند به دنبال مذاکره برای کاستن از تنش ها هستند و بنظر نمی رسد که بخواهند از مواضع مستقل خود دربرابر آمریکا در مسائل مختلف عقب نشینی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.