یدالله شکری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: به دنبال وقوع این زمین‌لرزه که در ساعت ۲۰:۰۷ امشب در قصر شیرین رخ داد بلافاصله تیم‌های ارزیاب از سوی هلال‌ احمر و استانداری به مناطق تحت تاثیر زلزله به ویژه در هسه شهرستان گیلانغرب، سر پل ذهاب و قصر شیرین اعزام شده و هم‌اکنون اقدامات آنان در حال انجام است.

وی با بیان این که جلسه اضطراری مدیریت بحران نیز تا دقایقی دیگر تشکیل خواهد شد، گفت: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران به منظور اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها فراخوان شده و تمامی دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل هستند.

به گفته وی، این زلزله در مناطق مختلفی از استان کرمانشاه از جمله شهر کرمانشاه نیز احساس شده که در پی آن بسیاری از ساکنان شهرها در خیابان‌ها حضور دارند.

وی با بیان این که توصیه می‌شود مردم فعلا زیر فضاهای مسقف قرار نگیرند، گفت: با توجه به این که این زلزله عمدتا در همان مناطقی که سال قبل نیز تحت تاثیر زلزله قرار گرفته بود رخ داده است بنابراین ممکن است مردم دچار ترس بیشتری شوند اما لازم است خونسردی خود را حفظ و از انجام اقدامات عجولانه پرهیز کنند.

شکری اضافه کرد: تاکنون گزارشی از خرابی و خسارت جانی در این زلزله گزارش نشده است.

همچنین پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از شماری از ساکنان شهرستان‌های قصر شیرین، سر پل ذهاب، دالاهو، کرند، گیلانغرب، کرمانشاه و روستاهای این منطقه حاکی از آن است که این زلزله کاملا در تمامی این مناطق احساس شده و اکثر شهروندان در حال حاضر در بیرون از منازل خود به سر می‌برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.