حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و جمعی از مسؤولان این کشور برای استقبال از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در کاخ الصخیر حاضر شدند.

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) گزارش داد، هیئت عربستانی به ریاست بن سلمان پس از استراحت کوتاهی در سالن بزرگ تشریفات پایگاه هوایی الصخیر، از آنجا به کاخ الصخیر، محل برگزاری مراسم استقبال رسمی منتقل شدند.

بن سلمان پس از سفری سه روزه به امارات روز یکشنبه وارد منامه شد. طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و جمعی از مسؤولان اماراتی برای بدرقه بن سلمان در فرودگاه اصلی ابوظبی حضور یافتند.

در جریان سفر به منامه پادشاه بحرین و ولیعهد سعودی روند "ویژه روابط تاریخی" بین دو کشور را در زمینه‌های مختلف و نیز هماهنگی مستحکم میان دو کشور در قبال تمامی مسائل را در جهت تقویت منافع مشترک بررسی کردند.

پادشاه بحرین بار دیگر مخالفت قاطع خود را با هدف قرار دادن عربستان اعلام کرد و عربستان را این گونه توصیف کرد که کشوری امن و عادل است و در آن حقوق افراد مصون می‌ماند‍!

وی افزود: عربستان در برابر تمام تلاش‌ها برای به نابودی کشاندن امنیت و ثبات آن مقاوم خواهد ماند و اجازه هیچ گونه مداخله را در امور داخلی‌اش نمی‌دهد.

پادشاه بحرین از مواضع برادرانه عربستان و حمایت گسترده این کشور از بحرین و اصرار عربستان بر حفظ و ثبات بحرین تشکر کرد.

حمد بن عیسی از نقش انسانی و استراتژیک در دو صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی تقدیر کرد و همبستگی با عربستان را بر همه واجب دانست.

پادشاه بحرین همچنین بدون اشاره به تجاوزات ائتلاف سعودی در حق یمنی‌ها به آنچه آن را نقش برجسته و مداوم عربستان در یمن در جهت طرح امدادرسانی در این کشور برای پر کردن خلأ انسانی و ارائه حمایت‌های بیشتر به مردم یمن دانست، اشاره کرد.

وی نشان درجه ممتازی حمد بن عیسی را به منظور تلاش‌های بن سلمان برای تقویت روابط برادرانه و دوستانه بحرین و عربستان به ولیعهد سعودی اعطا کرد.

دفتر پادشاهی عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد، بن سلمان بنا بر دستور پادشاه سفرهای خارجی خود شامل تعدادی کشور عربی را آغاز کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.