یونهاپ نوشت، &#۳۹;کیم اوی کیوم&#۳۹; روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در سئول افزود: بحث در مورد زمان سفر رهبر کره شمالی به سئول در دولت کره جنوبی همچنان باز است و تا کنون تاریخ مشخصی برای این سفر تعیین نشده است اما با توجه به دیدار دوم ترامپ و کیم که قرار است ابتدای سال ۲۰۱۹ برگزار شود سفر وی به کره جنوبی احتمالا پیش از این دیدار انجام شود.

وی تاثیرگذاری در راستای صلح شبه جزیره را مهمترین هدف این سفر عنوان کرد و افزود: ما به دنبال مفید بودن سفر هستیم برای همین در حال بررسی شرایط برای زمان سفر در قبل یا بعد از دیدار ترامپ و کیم هستیم.

رهبران دو کره پیش از این در سال ۲۰۱۸ میلادی سه بار با یکدیگر دیدار کرده اند که حاصل آن امضای «بیانیه صلح و سند کاهش تخاصم میان دو کشور» است.

در ماه آوریل (اردیبهشت) امسال رهبران دو کشور اولین دیدار رسمی و سومین دیدار سران از سال ۲۰۰۰ میلادی را انجام دادند و در آنجا اعلام شد باید به خصومت ها پایان داد. 

رییس دفتر ریاست‌ جمهوری کره‌ جنوبی همچنین اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری میلادی «پایان جنگ کره» اعلام شود.

در تحولی دیگر در شبه جزیره کره، &#۳۹;چو میونگ گیون&#۳۹; وزیر وحدت کره جنوبی اعلام کرد باید به کره شمالی اطمینان داد چنانچه پیونگ یانگ به برنامه خلع سلاح اتمی رضایت دهد امکان سرمایه گذاری اقتصادی برای آن کشور وجود دارد.

او با اشاره به ضرورت همکاری سئول با کره شمالی در زمینه خلع سلاح و همچنین توسعه اقتصادی کره شمالی تاکید کرد یکی از موانع فعلی، واشنگتن است که همچنان می‌گوید تا خلع سلاح اتمی کامل، تحریم‌های کره شمالی باید پابرجا باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.