رویترز نوشت، یک مقام آگاه اعلام کرد، تولید نفت خام عربستان به ۱۱.۱ – ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر (آبان-آذر) رسیده است اگرچه هنوز هم مشخص نیست این مقدار تا پایان ماه تا چه حد تغییر داشته باشد.

به نوشته این خبرگزاری، این میزان نسبت به ماه اکتبر (مهر- آبان) نیم میلیون بشکه در روز و در مقایسه با اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۸) یک میلیون بشکه افزایش داشته است.

عربستان موافقت کرده بود تا در پاسخ به درخواست مصرف کنندگان که شامل ایالات متحده و هند می شود، به منظور جبران کمبود عرضه پس از تحریم های واشنگتن علیه ایران، تولیدات خود را افزایش دهد. اما پس از اینکه تحریم های واشنگتن علیه تهران از آنچه انتظار می رفت با شدت کمتری اجرا شد، بهای نفت از ۸۵ دلار در هر بشکه به ۶۰ دلار در هر بشکه کاهش یافت. اما مقامات نفتی سعودی اعلام کردند که می خواهند بهای نفت بیش از ۷۰ دلار در بشکه باقی بماند.

رویترز نوشت، در صورت تداوم تولید بالای نفت عربستان، اوپک معامله ای برای کاهش تولید نفت در نظر خواهد گرفت.

ترامپ روز یکشنبه در توییتی نوشت: &#۳۹;به لطف رئیس جمهور ترامپ بهای نفت کاهش میابد و این بسیار عالی است و پیشتر نیز چنین نوشته بود: &#۳۹;قیمت نفت در حال کاهش است، از عربستان سعودی متشکرم اما اجازه دهید قیمت ها باز هم کاهش یابد.&#۳۹;

به نوشته تحلیلگران رویترز، برغم تلاش سیاستمداران آمریکایی مبنی بر اعمال تحریم ها علیه ریاض، دونالد ترامپ همچنان حامی &#۳۹;محمد بن سلمان&#۳۹; ولیعهد عربستان است. 

&#۳۹;بن سلمان&#۳۹; سیاستگذار نهایی عربستان است و ناظران سیاسی سعودی گفته اند که سعی بی سلمان بر این است تا از رویارویی با واشنگتن، به ویژه درباره قیمت نفت جلوگیری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.