آناتولی نوشت، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز دوشنبه پس از دیدار با «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در بروکسل در نشست رسانه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا به دنبال راه‌ اندازی ساز و کاری برای انجام امور بانکی در تبادلات نفت با ایران است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این خصوص گفت: امیدوارم بدون فوت وقت این موضوع اجرایی و پیش از اتمام مهلت راه اندازی شده و توافق حفظ شود.

وی در ادامه افزود: تنها توافقی که می‌توانست که در شرایط موجود حاصل شود، برجام بود. توافقی که به نفع همه است و امیدوارم جامعه جهانی و طرف‌ها اقدامات لازم برای حفظ آن را انجام دهند.

صالحی همچنین تاکید کرد: خروج از برجام آشفتگی جدی در پی خواهد داشت. امیدوارم به همراه طرف‌ها بتوانیم این توافق را نجات دهیم. جایگاه سیاسی اتحادیه اروپا، چین و روسیه باید در حد حرف باقی نمانده و اجرایی شوند.

«میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا نیز در این رابطه گفت: مادامی که ایران به تعهدات خود پایبند است، حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای آن ادامه خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایران اهداف این توافق را عملی و صلح آمیز بودن آن را تامین کرده است. تداوم همکاری اتحادیه اروپا با ایران حائز اهمیت است.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در مورد راه اندازی مکانیسم تجاری نیز گفت: این اقدامی پیچیده و نادر است، فعالیت‌های فنی رهبران سیاسی کشورهای عضو ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.