کریم یاوری، نماینده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به وضعیت کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی، صنعتی فولاد در گفت وگو با فارس از پرداخت دومین حقوق معوق کارگران هفت تپه در عصر امروز خبر داد.

وی گفت: از حقوق معوق کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، حقوق اول روز یکم آذر ماه و حقوق دوم عصر امروز پرداخت شد؛ با توجه به واریز حقوق دوم کارگران این واحد انتظار می رود با توجه به اینکه انجام امور کارگاهی و کشت نیشکر حاصل زحمات و تلاش شبانه روزی آنها است، به سرعت و فوریت به محل کارگاه مراجعه کنند تا با توجه به فرارسیدن فصل برداشت نیشکر زحمات پیشین و حاصل دسترنج آنها هدر نرود.

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار تاکید کرد: با بازگشت کارگران، کارفرما می تواند از محل فروش شکر استحصالی از نیشکر مابقی مطالبات قانونی کارگران را پرداخت کند.

این مقام مسئول در وزارت کار اطمینان داد که این وزارتخانه با جدیت پیگیر سایر مطالبات و حقوق قانونی کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه است.

وی درباره وضعیت کارگران گروه ملی صنعتی فولاد نیز گفت: با توجه به صدور مجوز فروش ۱۳۰ میلیارد تومان میلگرد تولید شده در این واحد صنعتی در خارج از بورس، به محض فروش در این هفته مطالبات کارگران پرداخت و خرید مواد اولیه نیز انجام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.