در ادامه واکنش غربی‌ها به حوادث پیش‌آمده در تنگه کرچ  در دریای آروف، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی هم به میدان آمد و بر روس‌ها تاخت.

 نیروهای روسیه روز یکشنبه به سمت سه فروند شناور نیروی دریایی اوکراین که به طور غیرقانونی وارد یک ناحیه دریایی متعلق به روسیه شده بودند شلیک کرده و آنها را توقیف کردند.

دبیرکل ناتو در واکنش به این ماجرا، از مسکو خواسته که به فوریت، شناورها و ملوانان اوکراین را رها کند؛ استولتنبرگ همچنین با انتقاد شدید از روسیه، گفته که این کار روس‌ها، به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست.

وی گفته: «ماجراهای دیروز، رخدادهایی بسیار جدی بودند و همه متحدان، حمایت کامل خود از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را اعلام می‌دارند.» آقای دبیرکل افزوده: «بهیچوجه نمی‌توان استفاده از نیروی نظامی علیه کشتی‌ها و ملوانان اوکراینی را توجیه کرد؛ لذا خواهان آن هستیم که روسیه ملوانان و کشتی‌هایی که دیروز توقیف کرده را، فوراً آزاد کند.»

روسیه اتفاقی که در تنگه کرچ رخ داده را از پیش‌طراحی‌شده توصیف کرده و گفته هدف این اقدام ایجاد یک تغییر اساسی در اوکراین با اجرای حکومت نظامی و بسیج کردن سیاست‌های ضدروسی غرب به منظور افزایش تحریم‌ها علیه روسیه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.