این رزمایش با عنوان پرچم سبز ۲۰۱۸&#۳۹; در پایگاه هوایی ملک فهد ریاض آغاز شد و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

سرلشگر ستاد حامد بن رافع العمری فرمانده این پایگاه هوایی گفت : هدف از برگزاری این رزمایش که تا دهم دسامبر (۱۹ آذر) ادامه خواهد داشت بالا بردن سطح آمادگی عملیاتی و جنگی نیروی هوایی این کشور است.

وی افزود: تمریناتی که ظرف چند روز آینده انجام خواهد شد شامل انجام عملیات برنامه ریزی نظامی، حملات پیش گیرانه، عملیات دفاعی و عملیات مشترک میان نیروهای شرکت کننده از دو کشور به منظور آزمودن میزان آمادگی نیروهای هوایی در تعامل با شرایط مختلف است.

برگزاری این رزمایش در حالی است که همزمان با درخواستهای متعدد برای پایان جنگ یمن و آغاز مذاکرات سیاسی ، افکار عمومی جهان کشورهای غربی به ویژه انگلیس که دومین صادر کننده سلاح به سعودی است را تحت فشار قرار داده اند تا ضمن تحریم تسلیحاتی ریاض از همکاری های نظامی با این کشور خودداری کنند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. 

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.