کریم باقری فصل فوق العاده ای را با پرسپولیس پشت سر گذاشت. او به عنوان دستیار سرمربی پرسپولیس، مقتدرانه قهرمان ایران شد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. با وجود همه سختی ها، باقری معتقد است پرسپولیس به تلاشش ادامه خواهد داد. او پس از تساوی مقابل تراکتور، گفت و گویی با دنیای ورزش تورنتو داشت که آن را می خوانید.

*پیش‌بینی می شد پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس دوران افت خود را آغاز کند. اما با این شرایط دشوار هم تیم نتیجه می گیرد. حتی برانکو هم گفته بود روز های سختی بعد از فینال خواهیم داشت. فکر می کنید چه عاملی باعث شد با وجود این مشکلات، پرسپولیس  در اوج بماند؟
نزدیک به چهار سال است تیم فعلی هدایت پرسپولیس را برعهده دارد. در سال نخست، مشکلات خاص خودمان را داشتیم و جایگاه پایینی در جدول داشتیم. اما از زمانی که برانکو تیم را تحویل گرفت، هفته به هفته کار کردیم و زحمت کشیدیم تا در کنار تلاش بازیکنان به جایگاه امروز برسیم. مهم ترین چیزی که پرسپولیس در این چند سال داشته است، هوادارانی بودند که همیشه از ما حمایت کردند. به خاطر این هواداران تلاش کردیم و نتایج خوبی گرفتیم. اولین سال حضور برانکو در پرسپولیس منجر به نایب قهرمانی ما شد. اما پس از آن دو سال قهرمان شدیم. پرسپولیس، شخصیت خوب خود را پیدا کرده است و با وجود مشکلاتی مثل پنجره نقل و انتقالاتی بسته تلاش کردیم با مدیریت خوب باشگاه و تلاش بازیکنان شکل و شمایل مورد علاقه هواداران را به دست بیاوریم.
*فکر می کنید پرسپولیس در چند بازی باقی مانده تا اتمام نیم فصل می تواند روند فعلی اش را حفظ کند؟ به نظر می رسد خیلی فراتر از توان بازیکنانتان بازی می کنید اما بازی های مهمی مثل رقابت مقابل سپاهان مانده است.  
ما به خاطر نقل و انتقالات محدود نتوانستیم بازیکن جذب کنیم اما این انگیزه ای شد تا تیم تلاش دو چندانی کند و ادامه دهد. بازیکنان فراتر از توانایی هایشان بازی می کنند. مثلا در بازی مقابل تراکتور دو مصدوم داشتیم؛ کمال دوباره کتفش مصدوم شد و شایان مصلح هم مصدومیت جزیی دارد. اما تلاش می کنیم در کنار بازیکنان بازی های باقی مانده را مدیریت کنیم.
*جو بازی پرسپولیس مقابل تراکتور به خاطر برافراشتن پرچم ژاپن به هم ریخت. به عنوان یک آذری و یکی از نماد های باشگاه پرسپولیس، نظر شما درباره این حساسیست ها چیست؟ این بار جو ورزشگاه از بازی های گذشته این دو تیم بهتر بود اما نظر شما درباره این واکنش ها چیست؟ آیا این واکنش ها منطقی و درست هستند؟
معمولا سعی می کنم به این مسائل ورود نکنم چون ارتباطی با حیطه کاری من ندارد. حساسیت این بازی ها زیاد است و فشار روی سرمربی، بازیکنان و تماشاگران بسیار زیاد است. همه جا دنیا از این مشکلات وجود دارد، مثلا بازی بوکاجونیورز و ریورپلاته به دلیل دخالت تماشاگران لغو شد. با صحبت های مدیران و بازیکنان دو باشگاه، می توان تشنج هایی از این دست را کاهش داد و از فوتبال در کنار هم لذت ببریم. فکر می کنم این اتفاقات طبیعی باشند اما این‌که پرچم ژاپن آورده اند، ظاهرا به خاطر بازیکن ژاپنی تراکتور بوده است. اما دلیل اصلی آن را نمی دانم. بازیکن ژاپنی تراکتور هم بازیکن خوبی است و بازی او را دیده ام. 
*با توجه به قرعه کشی دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس می تواند دوباره به فینال این مسابقات راه پیدا کند و کار ناتمام را تمام کند؟
کار ما هر سال سخت تر می شود. تیم های حوزه خلیج فارس با امکانات خوبی که دارند، تلاش می کنند تا نتایج خوبی کسب کنند و مسابقات را جدی می گیرند. پرسپولیس با وجود کمبود هایی که داشت، به شکل دیگری خودش را نشان داد و به فینال رسید. معلوم نیست این فینال را تکرار کنیم اما همه هواداران می دانند که ما می توانیم به مراحل بالا صعود کنیم. ما تمام تلاشمان را می کنیم تا نتایج بهتری بگیریم. تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا می رسد، انتظار هوادارانش را بالا می برد. امیدواریم دوباره هوادارانمان را خوشحال کنیم.
*آیا استقلال، به عنوان رقیب سنتی پرسپولیس از بحران خارج خواهد شد؟ به نظر شما قوی بودن دو تیم اصلی پایتخت باعث پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود؟
ما در لیگ قهرمانان آسیا به نام استقلال ایران و پرسپولیس ایران شرکت می کنیم. من شخصاً دوست دارم نمایندگان ایران بهترین نتایج را بگیرند. اگر تیم های ایرانی در آسیا بدرخشند، اسپانسر های قدرتمندی را جذب می کنند که در شرایط فعلی اقتصاد کشورمان بسیار مفید است. 
*شما وارد دعواهای تیم ملی با پرسپولیس نشدید و تلاش کردید با صحبت هایتان نشان دهید ضربه این دعواها به فوتبال ایران خواهد بود. پس از این همه جنجال، چه نظری دارید؟
من همیشه اعتقاد داشته ام مدیریت در فوتبال بسیار مهم است. اگر تیم ملی و باشگاه های ما مدیریت درستی داشته باشند، این مشکلات پیش نمی آید. به نظر من فدراسیون فوتبال مدیریت درستی ندارد و حواشی بسیاری را ایجاد کرده است. تمرکز بازیکنان و مربی در این حواشی به هم می ریزد. امیدوارم فدراسیون برخورد درستی با خطاکاران داشته باشد. فدراسیون در این قضایا کوتاهی کرده است.
*به قهرمانی در جام ملت های آسیا امیدوار هستید؟
همه فوتبال دوستان ایرانی دوست دارند تیم کشورشان موفق باشد. من هم دوست دارم تیم ملی ایران سربلند باشد. هشت سال است که کادر فعلی، تیم ملی ایران را مدیریت می کند. اما تیم های دیگر بیکار ننشسته اند. ژاپن، کره جنوبی، عراق و عربستان از رقبای اصلی ایران هستند و در مراحل حذفی قطعا به ما برخورد خواهند کرد. اما تیم ملی هم آماده است و در جام جهانی بازی های خوبی را به نمایش گذاشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.