گرچه بازار موبایل اندرویدی در قرق محصولات سامسونگ است اما برندهای دیگری هم دربازار وجود دارند که با کیفیتی مشابه و با قیمتی به صرفه از توانایی رقابت با این برند برخوردارند و خوب است که نسبت به آنها و ویژگی‌هایشان شناخت پیدا کنیم. در اینجا به بازار فروش موبایل ایسوس و ویژگی‌های گوشی‌های این برند می‌پردازیم.

ایسوس شرکتی تایوانی است که در دهه ۹۰ میلادی تاسیس شده و در زمینه تولید کامپیوتر و لوازم جانبی، لپ‌تاپ و موبایل فعالیت می‌کند. موسسان این شرکت قبلا تحت عنوان شرکت رایانه‌ای ایسر کار می‌کردند و بعدها با استفاده از کلمه پگاسوس که اسب بالدار در افسانه‌های یونان است ایسوس را به راه انداختند که در حال حاضر در پنج قاره جهان محصولات خود را عرضه می‌کند. ایسوس را بزرگترین تولیدکننده مادربرد در جهان نیز می‌دانند که در سال ۲۰۰۹ رکورد زده است.

فروش موبایل ایسوس

 کسانی که از موبایل ایسوس استفاده کرده‌اند آن را به مقاوم بودن و به صرفه بودن می‌شناسند. باتری‌های موبایل ایسوس معمولا پایدارتر هستند و عمر نسبتا خوبی دارند. از بین موبایل‌های ایسوس موجود دربازار ذن فون 4 از همه محبوب‌تر است که البته مدل‌های متفاوتی هم دارد: پرو، سلفی، سلفی پرو، سلفی لایت، مکس، مکس پرو، مکس پلاس اما سری مکس آن از محبوبیت ویژه‌تری برخوردار است. اگر پایداری و عمر باتری برایتان در اولویت است باید سراغ این سری بروید. ذن‌فون 4 مکس از دوربین با کیفیتی هم برخوردار است. نمایشگری پنج و نیم اینچی دارد و با وجود باتری قوی‌اش از وزنی سبک‌تر از آیفون 8 برخوردار است. معمول‌ترین این مدل گوشی سه گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

اگر به بازار فروش موبایل ایسوس در سایت دیوار نگاهی بیندازید متوجه تنوع قیمت‌های مدل‌های مختلف آن می‌شوید. برای مثال گوشی ایسوس ذن‌فون مکس در حد نو با قیمت پنج میلیون و ۱۰۰ هزارتومان فروخته می‌شود. در آگهی دیگری ذن‌فون ۴ مکس با حافظه ۶۴ گیگابایتی یک میلیون و ۶۰۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.

این مدل ایسوس را با گوشی گلکسی جی ۵ پرو سامسونگ مقایسه می‌کنند و برای هر کدام مزایا و معایبی بر می‌شمرند. مثلا اینکه ایسوس دوربین اصلی قوی، شارژدهی قدرتمند، قابلیت شارژ دیگر دستگاه‌ها، پردازنده گرافیک قوی، امکانات بی‌شما در رابط کاربری و طراحی زیباتری نسبت به سامسونگ گلکسی جی ۵ پرو دارد اما در مقابل قدرت پردازش بالاتر، ارگونومی بهتر و همچنین خوش دستی و سبکی از برتری‌های این مدل سامسونگ نسبت به ایسوس است. بدنه ایسوس همانند سامسونگ فلزی است و از این نظر هر دو گوشی از مقاومت بالایی در مقابل آسیب‌ها برخوردارند. اگر از نظر قیمتی بخواهیم بین این دو مقایسه کنیم دست دوم گلسی ۵ پرو در سایت دیوار با حافظه ۶۴ گیگابایتی دومیلیون و ۷۵۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شده که در مقایسه به ایسوس کارکرده قیمت بالاتری دارد. 

کاربران گوشی موبایل چندان با برند ایسوس آشنا نیستند و این عدم آشنایی باعث شده خیلی به سراغ فروش موبایل ایسوس نروند. اما آن دسته از کسانی که از این برند شناخت نسبی دارند می‌دانند که با یک گوشی عمری سر و کار دارند.

 

منبع : ویرلن

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.