موضوع تعرفه های تجاری ایالات متحده علیه چین از مدتها پیش به سوژه ای برای نگرانی کمپانی های مشهور تبدیل شده و شرکت هایی مثل اپل نگرانند که از این پس چگونه باید بین هزینه های خود تعادل ایجاد کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ارزش گوشی‌های هوشمندی که سال گذشته از چین وارد آمریکا شد، حدود ۴۵ میلیارد دلار بود که بخش بزرگی از آن به آیفون اختصاص داشت. بنابراین بدیهی است که در چنین شرایطی تیم کوک نگرانی هایی جدی در خصوص واردات محصولات مختلف خود از چین داشته باشد.

 

هم اکنون تیم کوک به طور بالقوه در خصوص نحوه فروش آیفون های خود در برخی کشورها مثل ژاپن با مشکلاتی مواجه است و این مشکلات با افزایش قیمت های واردات دو چندان خواهد شد. در چنین اوضاع وانفسایی دونالد ترامپ، در مصاحبه ای اعلام کرد که  می تواند تعرفه ۱۰ درصدی را در مورد آیفون و لپ تاپ های وارداتی از چین اعمال کند. وی همچنین  تاکید کرد که بعید است تصمیم بگیرد نظر خود را تغییر دهد.

نکته منفی این ماجرا برای اپل این است که به محض انتشار خبر مذکور و سخان دونالد ترامپ، سهام اپل  حدود ۲ درصد کاهش یافت.ترامپ در بخشی دیگر از سخنانش گفت که انتظار دارد او تعرفه های ۲۰۰ میلیارد دلاری کالاهای چینی را به میزان ۲۵ درصد افزایش دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.