عبدالله رضیان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته‌ "بسیج"، گفت‌: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم و ملت بزرگ ایران پیروز میدان مقاومت در برابر استکبار، زر، زور و تزویر هستند. ۴۰ سال ایستادگی، رشادت با همت ملت بزرگ ایران و درایت رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در ایران بزرگ اتفاق افتاده است.

نماینده قائمشهر ادامه‌ داد: امروز ما سکان داران در سه قوه در معرض امتحان بزرگی در برابر خداوند و ملت ایران هستیم. در این سال‌ها کاستی‌ها، ایرادات و ضعف‌های زیادی وجود داشته است که امروز با یک رفتار ناجوانمردانه و کینه توزانه ترامپ و سیاستمداران آمریکا در عرصه مدیریتی خود را نشان داده است و فشار اقتصادی مضاعفی را به ملت وارد کرده است. این فشار باید جبران شود و بر آن سیطره پیدا کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید به ضرورت از بین رفتن فساد، گفت‌: اعتماد که سرمایه اصلی ملت است باید برگردانده شود و این میسر نمی‌شود مگر این که مبارزه با فساد از بالا به پایین آغاز شود.

وی با اشاره به سودجویی در فضای اقتصادی امروز جامعه، گفت‌: چرا یک کالا مثل مایع ظرفشویی که قیمت چهار لیتر آن یازده هزار تومان بوده برچسب ۴۱ هزار تومانی بر آن خورده و فروخته می‌شود. از این جور کالاهای اساسی که لجام گسیخته و بدون توجیه چند برابر شده، فراوان است که حتی اگر دلار هم بر آن تاثیر داشت قیمت دلار از چهار هزار تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده و سه برابر شده است نه چهار برابر. چه کسی وظیفه کنترل بر قیمت گذاری را دارد و چرا کنترل نمی شوند؟

رضیان نیاز جامعه را همدلی و دوستی و رفع مشکلات دانست و افزود: گاهی ما چنان خود را در دعواهای سیاسی غرق می‌کنیم که شرایط اقتصادی مردم برای ما اولویتی ندارد. باور کنید که امروز مردم از تندروی‌های ما و سیاه و سفید دیدن خسته شده‌اند. اگر مردم از ما راضی باشند، ترامپ کیلویی چند است؟

نماینده مردم قائم شهر در پایان خطاب به رییس جمهور، وزیر کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت‌: تامین معاش مردم مازندران از راه مرکبات است، ولی قیمت کم آن به جهت نبود ساختار صادراتی، بی توجهی در مدیریت تولید مازاد و نیاز داخلی زیان‌های زیادی بر آنها وارد کرده است و حتی هزینه‌های تولید را تامین نمی‌کند. متاسفانه تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته و نیاز به ورود و حمایت دولت احساس می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.