سیدعبدالحمید احمدی در حاشیه برگزاری مراسم گلریزان جامعه ورزش برای حمایت از زنان و کودکان مظلوم یمن درباره وضعیت روسای فدراسیون‌های بازنشسته اظهار کرد: با توجه به اینکه مهلت قانونی اعلام شده برای افراد بازنشسته تا ۱۵ آذر است، قطعا هر مصوبه قانونی که از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شده باید روسای بازنشسته به آن احترام بگذارند. بنابراین در این زمینه قانون هرچه می‌گوید باید تابع باشند و به آن احترام بگذارند.

وی درباره رای دیوان عدالت اداری درخصوص ضیائی و فرجی گفت: وزارت ورزش همواره به قانون احترام گذاشته و در این زمینه نیز باید افراد بازنشسته تابع قانون باشند. بنابراین تا ۱۵ آذر روسای بازنشسته فرصت دارند تا فدراسیون‌های خود را در صورتی که مشمول قانون بازنشستگی می‌شوند، ترک کنند.

وی درخصوص سرپرستی بنی تمیم در فدراسیون کشتی و اینکه آیا امکان حضور در انتخابات فدراسیون کشتی دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: در این زمینه صحبتی با بنی تمیم نشده است اما برحسب رعایت اصول اخلاقی سرپرستان موظف هستند در انتخابات شرکت نکنند به هر صورت منع قانونی نیز در این خصوص وجود ندارد و افراد سرپرست می‌توانند قبل از برگزاری انتخابات و در مجمع فوق‌العاده استعفای خود را اعلام کنند و سپس در انتخابات شرکت کنند.

وی درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس و خصوصی‌سازی این دو باشگاه خاطرنشان کرد: قیمت پایه طبق قانون خصوصی‌سازی برای واگذاری این دو باشگاه اعلام شده و مقدمات کار را به وزیر ورزش اعلام کردیم و قرار است گزارش کار به دولت نیز اعلام شود. عزم وزارت ورزش در روند خصوصی‌سازی جدی است و سعی دارد با همکاری سازمان خصوصی‌سازی و با مشارکت وزارت اقتصادی و براساس کار کارشناسی انجام شده در این زمینه، روند خصوصی‌سازی دو باشگاه صورت بگیرد.

احمدی درباره بازنشستگی افراد در فدراسیون فوتبال و اینکه آیا قانون شامل آنها نیز می‌شود یا خیر، تصریح کرد: تلاش وزارت ورزش بر این است تا براساس قانون روند بازنشستگی را به سرعت انجام دهد. البته برای بعضی از افراد این قانون استثنائاتی را قائل شده و برخی نیز که شامل این استثنائات نیستند باید به قانون احترام بگذارند. وزارت ورزش شرایط را برای هر چه سریعتر اجرا شدن قانون به فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرده و حتی گفته کسانی که نیاز به تشکیل مجمع فوق‌العاده دارند، باید بعد از ۱۵ آذر مجامع آنها تشکیل شود.

احمدی در پایان درباره دلیل حضور خود در مراسم گلریزان در جهت حمایت از زنان و کودکان مظلوم یمن گفت: وظیفه ما بر این بود تا در جهت حمایت از مردم مظلوم یمن به ویژه زنان و کودکان رنج کشیده این کشور حمایت خود را اعلام کنیم و حضور پررنگی در این خصوص داشته باشیم تا بتوانیم با برپایی مراسم گلریزان انزجار خود را به آل‌سعود نشان دهیم. متاسفانه طی گزارش یونیسف در هر دقیقه یکی از کودکان یمنی به علت سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند . این برنامه با مشارکت سازمان بسیج و فدراسیون‌های ورزشی و ورزش زورخانه‌ای و همچنین همکاری وزارت ورزش برگزار شده تا بتوانیم حمایت‌های نقدی خود را جمع آوری و از طریق سفارت ایران در اختیار مردم یمن قرار دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.