به گزارش خبرگزاری یونهاپ، یکی از این رسانه‌ها تحت عنوان Uriminzokkiri که یک رسانه حامی حکومت کره شمالی در خارج از این کشور است در مطلبی نوشت: یک چنین اقدامات غیرمنطقی که در راستای خدشه دار کردن منزلت و نظام طرف مقابل و تحریک آن است تنها نتیجه اش اختلال در روند بهبود روابط و ایجاد اعتماد دوجانبه میان کره شمالی و آمریکا بوده و هیچ کمکی نیز به پیشرفت در مسیر نخواهد کرد.

این رسانه همچنین به کره جنوبی نیز به دلیل پیوستن به جمع کشورهای حامی تصویب این قطعنامه در سازمان ملل تاخته و این کشور را به "خیانت" و "خنجر از پشت زدن به هم میهنانش" متهم کرده است.

در این مطلب آمده است: آمریکا و کره جنوبی باید در نظر داشته باشند که اقدامات بی پروا در زمانی نادر برای بهبود روابط با کره شمالی ممکن است منجر به بی‌نتیجه شدن همه چیز شود و بهتر است که آنها معقولانه رفتار کنند.

یک رسانه دیگر کره شمالی به نام Meari نیز انتقادهای مشابهی را مطرح کرده و نوشت که هدف از مساله ایجاد کردن بر سر وضعیت حقوق بشر کره شمالی "خطرناک نشان دادن" آن و اجرای دسیسه‌ای به منظور کسب امتیازات یکجانبه از کره شمالی در مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای از طریق فشار است.

رسانه‌های کره شمالی اخیرا به آمریکا و کره جنوبی را به دلیل حمایتشان از قطعنامه‌ای در سازمان ملل در اواسط نوامبر به منظور محکوم کردن وضعیت حقوق بشری کره شمالی مورد انتقاد قرار دادند.

روزنامه رودونگ سینمون نیز نیت واقعی آمریکا را در محکوم کردن سوابق حقوق بشری کره شمالی زیر سوال برده و آن را تاکتیکی برای امتیازگیری در مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای عنوان کرد.

این روزنامه همچنین از ژاپن هم خواست اگر واقعا میخواهد روابطش با پیونگ‌یانگ بهبود یابد به نظام تحریمهای تحت رهبری آمریکا علیه کره شمالی نپیوندد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.