«یو جانگ هیان» عصر امروز- سه شنبه- در سمینار مشترک فرصت های اقتصادی ایران و کره جنوبی افزود: معاف شدن کره جنوبی از تحریم ها نتیجه تلاش های دولت و شرکت ‌های کره جنوبی بوده است.

وی افزود: برگزاری چنین سمیناری به معنای آن است که ما می‌خواهیم در شرایط فعلی برای مشکلات و چالش‌ها راه‌حلی پیدا کنیم و مسیری را برای توسعه همکاری های ۲ کشور به دست آوریم.

به گفته وی، «برای مستحکم کردن روابط تجاری، باید علاوه بر نفت، لوازم خانگی و خودرو زمینه‌های همکاری بیشتری را فراهم کرد».

سفیر کره جنوبی تاکید کرد ایران یکی از کشورهای مهم در منطقه به شمار می‌رود و جمعیت، مساحت، منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی، آن را به یکی از مهمترین کشورهای خاورمیانه تبدیل کرده است.

 امروز (سه شنبه) سمینار مشترک فرصت های اقتصادی ایران و کره جنوبی با حضور فعالان اقتصادی ۲ کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

در این سمینار سفیر کره جنوبی در تهران و رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره حنوبی حضور داشتند.

کره جنوبی یکی از بزرگ ترین خریداران نفت ایران است که اوایل آبان امسال پس از بروز مشکلات مالی در قراردادهای مرتبط با انرژی ایران، از آمریکا خواست از تحریم های آمریکا شامل واردات نفت و تبادلات با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران معاف شود. 

آمریکا دوم نوامبر (یازدهم آبان) اعلام کرد پس از اعمال دوباره تحریم های نفتی علیه تهران، به صورت موقت به هشت کشور اجازه خرید نفت خام از ایران را داده است. طبق قوانین آمریکا این استثنا می تواند به مدت ۱۸۰ روز اعطا شود.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۲ میلادی و دور پیشین تحریم ها که اوایل سال ۲۰۱۶ لغو شد، نیز مشمول معافیت واردات نفت ایران قرار گرفت. 

به گفته رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره حنوبی، «در ۱۰ماه گذشته از سال ۲۰۱۸ میلادی مبادلات ۲ کشور به پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید که سهم صادرات ایران سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود». 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.