«گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، از اروپا خواست تا به حمایت‌هایش از تهران پایان دهد.

اردان طی سخنرانی در کنفرانسی در فرانکفورت، با ادعای اینکه ایران به ناامن کردن اروپا ادامه می‌دهد، از کشورهای اروپایی خواست تا با تغییر رویکرد خود در قابل تهران، از توافق هسته‌ای خارج شوند.

به نوشته وبگاه نشریه «اسرائیل هیوم» وی گفت: «آلمان باید موضع قوی‌تر و قاطعانه‌تری علیه ضدیهودترین رژیم در جهان بردارد».

این وزیر صهیونیست با اشاره به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران علیه رژیم صهیونیستی در کنفرانس وحدت اسلامی، مدعی شد: «همین چند روز قبل بود که رئیس‌جمهور میانه‌رو ایران، اسرائیل را یک غده سرطانی نامید. تاریخ نشان داده وقتی چنین رهبرانی... تهدیدات ضد یهودی به زبان می‌آورند، باید آن را جدی بگیریم».

اردان با اذعان غیرمستقیم به هراس تل‌آویو از برنامه موشکی بالستیک ایران، افزود: «کشورهای عربی خیج (فارس) خواستار تغییر رفتار رژیم ایران هستند. غیرقابل تصور است که در این میان، رویکرد آلمان درقبال ایران، مانند شرایط عادی است».

وی سپس دولت آلمان را تشویق کرد تا به تبیعت از دولت آمریکا در خروج از برجام، در اعمال تحریم‌ها علیه تهران به واشنگتن بپیوندد.

  وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سپس با تهدید مستقیم لبنان، مدعی شد اگر حزب‌الله در هر جنگ احتمالی، به سمت اراضی اشغالی موشک شلیک کند، تل‌آویو نیز به تمام لبنان حمله می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت ماه امسال با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای» و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد. وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر در بازه ۹۰ روزه (۱۴ مرداد) تا ۱۸۰ روزه (۱۴ آبان) علیه ایران باز خواهند گشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.