به نقل از پایگاه خبری VOX، امضاکنندگان این نامه شامل دو تن از سفرای سابق آمریکا در یمن، نخبگان برجسته، کارشناسان امور عربستان، برنده جایزه صلح نوبل، یکی از مشاوران سابق کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا و نوآم چامسکی، زبان شناس معروف آمریکایی هستند که از میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا خواستند تا در راستای توقف دخالت آمریکا در جنگ یمن چاره‌ای بیندیشد.

در این نامه آمده است:‌ بر این اساس رئیس جمهوری را ملزم می‌کنیم تا تمامی اقدامات تهاجمی را در کنار عربستان علیه حوثی‌های یمن تا زمان تایید آن در کنگره متوقف کند.

بروس آکرمان و لارنس تریب، کارشناسان ارشد حقوقی به همراه باربارا بودین و استفان سچه، از سفرای سابق آمریکا در یمن از نویسندگان اصلی این نامه تاکید کردند که حمایت ترامپ از جنگ یمن توسط کنگره به رسمیت شناخته نمی‌شود و غیرقانونی است. آکرمن و تریب به شورای پیشین کنگره گفته‌اند تا به نقش آمریکا در جنگ یمن پایان دهد.

این دو از پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی برنی سندرز، مایک لی و کریس مورفی در مجبور کردن ترامپ برای توقف حمایت از عربستان، امارات و سایر اعضای ائتلاف عربی در جنگ یمن ظرف ۳۰ روز حمایت کرده‌اند.

اگر ترامپ بخواهد سربازان آمریکایی در جنگ یمن بمانند، باید به دنبال تایید از سوی کنگره باشد.

در این پیش نویس لایحه مورد حمایت دو حزب به قطعنامه مصوب ۱۹۷۳ استناد شده که براساس آن، اگر نیروهای آمریکایی در عملیات خصمانه برون مرزی بدون اعلام جنگ یا مجوز قانونی خاص حضور داشته باشند، اگر کنگره با قطعنامه‌ای همزمان دستور به خروج نیروها دهد، نیروها باید توسط رئیس جمهوری بازگردانده شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.