وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر صنعت نفت آبادان گفت: فردا و البته همیشه بازی مهم در پیش داریم. هر بازی را باید ببریم و این مهم است. برای ما سه امتیاز بازی قبلی مقابل استقلال خوزستان مهم بود. خیلی مهم بود که در بازی خارج از خانه پیروز شویم. ما شانس‌های زیادی داشتیم که نتوانستیم استفاده کنیم و روی یک شانس به گل رسیدیم. بعد از چند بازی از جمله بعد از بازی مقابل سایپا فشار زیادی روی بازیکنان ایجاد شد. خیلی‌ها صحبت‌های زیادی راجع به بازیکنان ما انجام دادند و فکر می‌کردند از فوتبال چیزهای زیادی می‌دانند.

او افزود: تا به حال سه بار با صنعت نفت بازی کردیم و می‌دانیم تیم سرسختی هستند. ما فردا به هوادارانمان نیاز داریم و امیدواریم بتوانیم در بازی فردا به پیروزی برسیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا شرایط به سمتی می‌رود که بیشتر از جوانان تیمش استفاده کند، گفت: از بابت پرسش این سوال تشکر می‌کنم. ما با مدیرعامل برای ساختن یک استقلال جدید صحبت کردیم. من امیدوارم زبانم به اندازه کافی خوب باشد که بتوانم راجع به این موضوع صحبت کنم. بازیکن جوان زمانی پیشرفت می‌کند که بازی کند نه این که در خانه بنشیند. صیادمنش بازیکنی است که پتانسیل بسیار بالایی دارد ولی باید یاد بگیرد که موقعیت پاس درست کند و بداند که چه زمانی کجا باید باشد. اللهیار در بازی مقابل عمان خیلی دوید و در بازی قبل استراحت کرد. سجاد آقایی مصدوم شده و رضا کریمی هم مصدوم بود اما در عمان تمرین کرد که نمی‌دانم دلیلش چیست.

شفر افزود: آژاکس با تعداد زیادی بازیکن جوان در لیگ قهرمانان اروپا نتایج خوبی گرفته است. بازیکن جوان باید یاد بگیرد که وقتی اشتباه می‌کند باید دفعه بعد آن را درست انجام دهد. من همیشه مثل پدر پشت بازیکنانم هستم و شما هم باید به آن‌ها کمک کنید. صیادمنش در این سن یکی از بهترین استعدادهای دنیا است و همیشه در جلسات آنالیز به او نکات جدیدی را گوشزد می‌کنم. من تعداد زیادی پیام از هواداران دارم که می‌خواهند جوانان پیشرفت کنند. امروز در تمرین با صیادمنش صحبت کردم که باید چه کارهایی انجام دهد. روزنامه‌ای در آلمان نوشته که بایرن تیم پنجم در آلمان است و به مشکل خورده است. از آن طرف دورتموند بازیکنان جوانی دارد که در صدر جدول حضور دارد. فوتبال پلی استیشن نیست که یک باره دکمه را فشار دهید و کارهایتان را انجام دهید. بازیکنان جوان باید پله به پله اضافه شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.