محمدرضا نقدی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش دانشجویان بسیجی خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت فراوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۰ سال با وجود کمترین امکانات توانست با کشورهای پیشرفته رقابت و صاحب افتخارات بسیاری شود به طوری که امروز ایران در محور مهم ترین مباحث و برنامه های آن کشورها قرار داد.

نقدی مهم ترین دستاورد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران را رهایی از شرق و غرب اعلام کرد و افزود: ایران برای حفظ انقلاب اسلامی تنها به خداوند تکیه کرد و نتیجه آن اقتدار و عزت نظام شد.

وی در ادامه به رشد وضعیت اقتصادی ایران باوجود تحریم‌های مختلف و پی در پی از سوی دشمنان نظام، اشاره و بیان کرد: ایران با صبر و پشتکار توانست رتبه اقتصادی خود را از ۲۶ به ۱۸ در دنیا، ارتقا دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدار تصریح کرد: فشارهای اقتصادی و اعمال انواع تحریم ها از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون بر ایران وجود داشته اما هیچ گاه از هدف مورد نظر که پیشرفت و درخشیدن کشور بوده، عقب نشینی نکردیم و به کوری چشم دشمنان نظام، امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را با شکوه تر برگزار خواهیم کرد.

نقدی مطرح کرد: شعار انقلاب ایران هیچ گاه ارزانی و گرانی نبوده بلکه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است.

وی در ادامه به متلاشی شدن سایر انقلاب ها در کشورهایی همچون مصر و تونس اشاره کرده و گفت: تاکنون تمامی انقلاب ها متلاشی یا به حاشیه رفته اند اما تنها انقلاب اسلامی ایران با وحدت مردم و پیروی از ولایت فقیه پایدار باقی مانده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدار تاکید کرد: ضرورت دارد برای برون رفت از مشکلات حاکم در کشور، بیانات و توصیه های مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار دهیم.

نقدی همچنین با بیان اینکه سال های اخیر، شاهد خطاهایی در برخی تصمیم گیری ها بودیم، اظهار کرد: باوجود اعلام نظر رهبری نسبت به توافقات مبنی براینکه به دشمن دیرینه ایران، خوش بین نیستند اما برخی تصمیم گیری ها انجام شد.

وی در ادامه به کمبودها و مشکلات اقتصادی موجود در کشور اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که در نتیجه کم کاری های عده ای مسئول ناتوان در کشور به وجود آمده، مردم پای انقلاب ننویسند چرا که این بدبینی یکی از خواسته های دشمنان نظام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدار انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود به انتصابات مسئولان کشوری در زمان شاه اشاره کرد و گفت: براساس خاطرات نزدیکان شاه، شاه برای تعیین و انتصاب وزیران خود هیچ گونه اختیاری نداشته چرا که آمریکا تصمیم گیرنده بوده درحالی که امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

نقدی همچنین با بیان اینکه بی عرضگی درباریان و وزیران شاه سبب غارت ثروت های ایران توسط آمریکایی ها می شد، تصریح کرد: تسلط آمریکا بر ایران به اندازه ای بود که ۹۰ درصد پول نفت به حساب آمریکا واریز می شد و همچنین با حقیر شماردن وزیران شاه، چهار هزار مستشار آمریکایی را وارد کشور کردند.

وی ایران قبل از انقلاب را گاو شیرده ای برای آمریکا دانست و اظهار کرد: آمریکا در زمان شاه، جیب های خود را به وسیله نفت و وابسته کردن ایران به کالاهای خارجی، پر می کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدار انقلاب اسلامی ادامه داد: علاوه بر بهره اقتصادی از ایران، مردم حق رای و تصمیم گیری برای سرنوشت خود را نداشتند اما پس از انقلاب آزادی بیان و حضور مردم در کوچیکترین تصمیم گیری ها به میان آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.