به گزارش  اسپوتنیک، عربستان سعودی در سایه فشارهای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای پایین آوردن قیمت نفت در بازار جهانی تولید نفت خود در ماه نوامبر را افزایش داد و به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رساند.

قرار است طی هفته‌های آینده اجلاس کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت در وین اتریش برگزار شود و نسبت به روند عرضه نفت به بازار جهانی طی ماه‌های آینده تصمیم‌گیری شود.

پیش از برگزاری نشست یاده شده، در هفته جاری نیز ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و محمدبن سلمان ولیعهد عربستان برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ به آرژانتین سفر خواهد کرد.

منابع آگاه می‌گویند این احتمال وجود دارد که سعودی‌ها از تصمیم قبلی خود برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی عقب نشینی کنند.

به گفته این منابع تولید نفت عربستان در ماه نوامبر به ۱۱.۱ تا ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. البته پس از اینکه ماه نوامبر تمام شد می‌توان نسبت به رقم دقیق تولید روزانه نفت عربستان اظهار نظر کرد.

تولید نفت عربستان در ماه نوامبر ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است که معادل نیم درصد کل عرضه نفت به بازار جهانی است.

سطح تولید نفت سعودی‌ها در ماه نوامبر همچنین یک میلیون بشکه در روز نسبت به اوایل سال ۲۰۱۸ بالاتر بوده است.

بانک گلدمن ساکس آمریکا اما بر این باور است که اجلاس G۲۰ می‌تواند شروعی برای افزایش قیمت نفت در بازار جهانی باشد. چرا که انتظار می‌رود اوپک عرضه نفت به بازار جهانی را کاهش داده و اعلام این اقدام به بالا رفتن قیمت نفت منجر شود.

به گزارش فارس، عربستان به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز یا بیشتر کاهش دهد. کارشناسان معتقدند عربستان به دلایل فنی قادر نیست به تولید نفت در سطح کنونی ادامه دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.