«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران با انتشار عکسی از دیدارش با «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت افغانستان نوشت که هیچ‌کس از آوردن داعش به افغانستان چیزی به دست نمی‌آورد.

ظریف که در ژنو حضور دارد گفت: «در ژنو اتفاق‌نظر وجود داشت: مسئله افغانستان راهکار نظامی ندارد؛ در داخل افغانستان و در سطح منطقه به روند سیاسی جامع نیاز است. قانون اساسی و دستاوردهای دموکراتیک بایستی حفظ شوند.»

ظریف در ادامه نوشت: «آوردن داعش به افغانستان سودی نصیب کسی نمی‌کند-همان‌طور که کسی از این اقدام در سوریه و عراق سود نکرد.»

ظریف برای شرکت در نشست امنیتی افغانستان به ژنو سفر کرده است. او امروز در حاشیه این نشست با «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار درباره صلح و ثبات در افغانستان و ضرورت حمایت بین المللی از روند صلح در این کشور با تکیه بر ظرفیتهای نیروهای داخلی افغانستان تاکید کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درباره اهمیت پشتیبانی کامل بین‌المللی از روند صلح جامع با رهبری و مشارکت نیروهای داخلی افغانستان تبادل‌نظر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.