حسین سلاحورزی با بیان اینکه هم اکنون تراز تجاری کشور مثبت نیست، افزود: در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که آمریکا تمام استراتژی‌ خود را کاهش درآمدهای ارزی کشور و اختلال در اقتصاد قرار داده اما با این شرایط نه‌تنها کاهش جدی تولید نداشتیم بلکه بهبود نیز داشته‌ایم.

سلاحورزی با بیان اینکه قیمت پایه صادراتی در شرایط فعلی واقعی نیست، ادامه داد: واقعیت این است که چهل سال است که تحت تحریم هستیم و دشمنان نتوانستند اقتصاد کشور را به هم بزنند که البته امسال آمریکا در این راه به‌نوعی تنهاست.

وی گفت: نمی‌توانیم بگویم تحریم‌ها به‌نوعی بی‌اثر بوده و این امر قدری ساده‌انگارانه بوده اما اگر بگویم که همه مشکلات به دلیل تحریم بوده نادرست است.

بخش خصوصی متهم به غر زدن است

این مسوول افزود: وقتی در فرودین ماه دولت اعلام کرد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان موجود است اگر منابع کشور را خرج نمی‌کردیم شاید با مشکلات کنونی مواجه نمی‌شدیم، این‌ها را تاکتیک نمی‌دانیم بلکه تصمیمات مبتنی بر سعی و خطا می‌دانیم.

رییس اتاق بازرگانی لرستان اظهار داشت: بخش خصوصی متهم است که تنها غر می‌زند و راهکار ارائه نمی‌دهد به همین دلیل به دنبال ارائه راهکار هستیم.

وی خطاب به معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت: مشکل اصلی واحدهای تولیدی استان بدهی انباشته بانکی است که انتظار می‌رود بند واو تبصره ۱۶ که هنوز با وجود گفته‌ها  هنور در استان عملیاتی نشده، محقق شود چراکه اگر این اتفاق می‌افتاد ۹۰ درصد واحدهای تولیدی مشکل بانکی‌شان حل می‌شد.

۸۰ درصد مشکلات فروش واحده حل می شود

سلاحورزی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه با وجود اینکه بیش از ۱۲ جلسه برگزار شده تا بتوان دستگاه‌های اجرایی استان را مجاب کرد که از واحدهای تولیدی استان خریداری کنند، افزود: اگر این امر محقق می‌شد ۸۰ درصد مشکلات فروش واحدهای تولیدی حل می‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در آخرین رتبه‌های اعلام‌شده در ۱۰ شاخص سهولت فضای کسب‌وکار دو شاخص ثبت مالکیت و الزام در ثبت قراردادها رتبه‌های خوبی در کشور دست یافتیم که باید از دادگستری لرستان تقدیر و تشکر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.