احمد مازنی در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین گفت: به نظر می‌رسد همراهی روحانی با اصلاح‌طلبان تا زمان انتخاب مطرح بود اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری به نظر می‌رسد که این همفکری و همراهی در حد انتظار نبود و نیست. یکی از نمادهای این همفکری و هم‌افزایی و تداوم این همکاری، انتخاب همکاران یعنی وزرا و استانداران است.

این عضو فراکسیون امید تأکید کرد: در سطوح پایین‌تر و در دستگاه‌ها نیروهای فراوانی هستند که حامی آقای روحانی بودند اما مورد بی‌مهری قرار گرفتند و در مواردی مخالفان آقای روحانی در مسند قدرت و مسلط بر این نیروها هستند. این مورد هم با حداقل قواعد همکاری و هم‌افزایی سازگار نیست.

او ادامه داد: قطعاً دیدارهای آقای روحانی با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به حل مشکلات کشور کمک می‌کند. اما ما انتظار نشستن، گفتن و برخاستن به تنهایی را انتظار نداریم. این نشستن‌ها و گفتن‌ها باید خروجی داشته باشد و خروجی آن در مرحله عمل می‌تواند قابل مشاهده باشد و یک بخش از آن مشورت در به کارگیری نیروها است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما به عنوان فراکسیون همراه و همسو که در نقطه‌های حساس رأی‌مان تعیین کننده بود بسیاری از فحش‌ها را تحمل می‌کنیم؛ فحش‌هایی که بیشتر درباره کمک فراکسیون امید برای کمک به دولت و تصویب لوایحی است که برای پیشبرد اهداف دولت است اما با این حال مشورتی با ما صورت نمی‌گیرد.

ادعای همراهی و حمایت یکطرفه اصلاح‌طلبان نوبت به روحانی در حالی است که اصلاح‌طلبان صراحتاً اعلام کرده‌اند نگاه «رحم اجاره‌ای»، «ابزاری» و «نردبانی» به روحانی و دولت وی دارند. آنها همچنین از ادبیاتی نظیر «کاتالیزور، پاکت ساندیس، سرگشته و بی‌کفایت، دولت بزم» برای دولت روحانی استفاده کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.