البناء نوشت: چند روز پیش، نتانیاهو اعلام کرد که توقف حملات هوایی اسرائیل به اهداف نظامی در سوریه، نتیجه توقف حرکت کانتینر‌های سلاح ایرانی از راه سوریه، برای حزب الله است. اما خود او به سرعت در تاریخ ۱۹/۱۱/۲۰۱۸ با نقض این صحبتها، تصریح کرد که سلاح هوایی اسرائیل به فعالیت خود در آسمان سوریه ادامه دهد!

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: در ادامه، این رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، ژنرال گادی ایزنکوت است که از جولان سوریه، مجموعه‌ای از تناقض‌ها و اکاذیب را ارائه داده است، که بیش از هر چیز، نشان دهنده میزان رعب و وحشت مقامات اسرائیلی است و مهمترین آن‌ها عبارتند از:

۱-فضای این بازدید و عکس‌های گرفته شده در جولان در تاریخ ۱۸/۱۱/۲۰۱۸ در کنار فرمانده منظقه شمالی، ژنرال یوئیک ستریک، و تلاش برای نشان دادن اقتدار اسرائیل، در حالی که ایشان در عمل، قدرتی برای تغییر در موازین قوا ندارند.

۲-صحبت‌های ایزنکوت، در مورد نصیحت افسران ستاد مشترک ارتش اسرائیل و افسران فرماندهی شمالی، در مورد دوری از این منطقه و اینکه تاکید کرد ایران نمی‌تواند در سوریه اهدافش را محقق کند؛ بدون آنکه ماهیت این اهداف را معین کند. به نظر می‌رسد هدف از این صحبتها، تنها سرپوش گذاشتن بر شکستی بود که در مقابله با حماس متحمل شدند.

اظهارات مقامات اسرائیلی در مورد موفقیت ارتش آن، در ممانعت از تلاش ایران برای مسلح سازی حزب الله با موشکها، در واقع با هدف سرپوش گذاشتن بر مسائل مهمتر امنیتی است؛ چرا که در عمل، عملیات انتقال سلاح ایران برای حزب الله ادامه دارد؛ بویژه پس از آنکه سلاح هوایی اسرائیل حملات خود به سوریه یا لبنان را متوقف کرد.

۳-اظهارات فرمانده جبهه شمالی ارتش اسرائیل، ژنرال یوئیل ستریک، طی بازدید مشترک او با ایزنکوت، از منطقه جولان، که در ضمن ان‌ها ادعا کرد ارتش اسرائیل از نقشه‌های قاسم سلیمانی در مورد استقرار نیروهایش در مرز‌های جولان اشغالی آگاه است!

ژنرال ستریک افزود: تعداد این نیرو‌ها به حدود دو هزار نفر می‌رسد و در حال حاضر در منطقه درعا آموزش می‌بینند. با این حال، ارتش اسرائیل اقدام به بمباران پایگاه‌های آن‌ها و مراکز رهبری شان نمی‌کند.

وی ادامه داد:ارتش اسرائیل همچنین تلاش‌های حزب الله برای ایجاد زیرساختی برای تروریسم در جنوب سوریه را زیر نظر دارد و به آن‌ها اجازه عملی کردن این هدف را نمی‌دهد...! این اظهار نظر‌های مقامات اسرائیلی هیچگاه به مرحله عمل نمی‌رسد؛ چرا که آن‌ها حتی از به زبان آوردن نام مقابله با ایران یا حزب الله هراس دارند؛ چه رسد به درگرفتن مقابله‌ای واقعی میان آنها!

کمی منتظر باشید، بیش از این‌ها در مورد ترس‌های ارتش اسرائیل خواهید شنید...!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.