سرهنگ سعید بالش زر در جمع خبرنگاران گفت: با ارجاع چندین شکوائیه و مراجعه حضوری خانم های جوانی علیه فردی که از راه خواستگاری دروغین و جلب اعتماد، از آنها کلاهبرداری کرده بود، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.  

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد فرد جوانی که مدعی بود مهندس شرکت نفت و دارای چندین مزرعه پرورش ماهی است از سوژه های خود کلاهبرداری و پس از برقرای ارتباط تلفنی و آمد و رفت با خانواده ها و جلب اعتماد آنها، از موقعیت پیش آمده سوء استفاده و با اخذ طلا و جواهرات و پول نقد از آنها، در فرصتی مناسب متواری و دیگر جوابگوی تلفن خود نبود که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 

بالش زر بیان کرد: به دنبال اظهارات مالباختگان و ترسیم چهره فرضی متهم، اقدامات فنی و کارشناسی توسط ماموران انجام گرفت که در ادامه مشخص شد متهم مورد نظر دارای سوء شهرت و سوابق متعدد کیفری کلاهبرداری در کارنامه خود دارد.  

این مقام انتظامی در استان خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات لازم و پیگیری های مستمر و  شناسایی محل تردد، با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضایی، ماموران در اقدامی غافلگیرانه و سریع متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال دادند.  

رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متهم در بازجوئی های فنی پلیس به صراحت به بزه انتسابی یعنی خواستگاری دروغین و کلاهبردای از ۱۰ زن در شهر یاسوج اعتراف کرد.  

بالش زر با اشاره به اینکه متهم پس از تحویل به مرجع قضائی روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: کلاهبرداران افراد زیرک، شیک پوش و چرب زبان هستند و تاکید موکد می‌شود شهروندان و به ویژه خانم ها باید مراقب باشند که بدون تحقیق و بررسی و شناخت کامل با هر کسی و به بهانه خواستگاری و ازدواج، ارتباط برقرار نکرده و به درخواست های غیرمعقول آنها توجه نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.