این دیدار که قرار بود شنبه گذشته در ورزشگاه مونومنتال، ورزشگاه خانگی ریورپلاته برگزار شود، با این تصمیم،روز یکشنبه ۹ دسامبر (۱۸ آذر) در ورزشگاه خانگی رئال مادرید برگزار می شود.

دو تیم در دیدار رفت که در ورزشگاه لا بومبونرا برگزار شد، به تساوی 2-2 رسیدند و قرار بود دیدار برگشت شنبه گذشته برگزار شود اما حمله گروهی از طرفداران ریورپلاته به اتوبوس بازیکنان بوکا، باعث لغو بازی شد.

همچنین در این دیدار، هواداران هر دو تیم بوکا جونیورز و ریورپلاته حضور خواهند داشت؛ در حالی که پیش از تصمیم گرفته شد در دیدارهایی که در ورزشگاه های خانگی دو تیم برگزار می شود، هواداران تیم میهمان حضور پیدا نکنند.

دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین و باشگاه بوکا در واکنش به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به رادیو دلا رد گفت:« از این تصمیم حیرت زده و خشمگینم. چطور ممکن است سه سال قبل گاز اشک آور باعث تعطیلی بازی و برنده اعلام شدن ریور شود ولی این بار بازی باید برگزار شود اما در یک کشور دیگر؟

باید به الخاندرو دومینگز(رئیس کنمبول) گفت که می داند اگر یک خانواده آرژانتینی بخواهد برای تماشای این بازی به مادرید برود، چه هزینه ای باید متحمل شود؟ واقعا ما چه انسان هایی هستیم؟

لعنتی ها سعی کنید با برقراری امنیت در بوینس آیرس، این بازی در ورزشگاه ولز سارسفیلد برگزار شود تا اینکه در شهری اروپایی بخواهیم یک فینال تمام آرژانتینی را برگزار کنیم. این تصمیمات نشان از بی کفایتی مسئولان هم آرژانتینی و هم کنمبول دارد. وقتی ماکری رئیس جمهور باشد و چیکی تاپیا رئیس فدراسیون، بیش از این نمی توان انتظار داشت.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.