در جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که صبح امروز جمعه( ۹ آذر ماه) به ریاست الیاس حضرتی قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در دفتر این حزب برگزار شد، ابتدا گزارشی از سفر قائم مقام اعتماد ملی به استان‌های یزد و خوزستان به اعضا ارائه شده و آخرین وضعیت کارگران نیشکر هفت تپه نیز تشریح و تاکید شد که باید به مطالبات معیشتی کارگران و اقشار ضعیف جامعه توجه بیشتری شود.

در ادامه، آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور مورد بررسی قرار گرفته و روسای دفاتر مختلف حزب اعتماد ملی به گزارشی از وضعیت موجود پرداختند.

در جمع بندی گزارش های اعلام شده، تاکید شد که تمامی اقشار جامعه به ویژه احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب باید در کنار مردم بوده و ضمن پیگیری مطالبات و مشکلات آنان تلاش کنند تا با حفظ وحدت از وضعیت کنونی عبور شود.

در بخش دیگری از این جلسه محمد جواد حق‌شناس و حجت نظری از اعضای شورای مرکزی این حزب و عضو شورای شهر تهران گزارشی را از روند انتخاب شهردار تهران ارائه و تاکید کردند که در انتخاب هر سه شهردار تهران، منافع شهر و شهروندان مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه گزارش، محمدعلی افشانی شهردار پیشین تهران و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به حواشی دوران حضورش در شهرداری تهران پرداخت و با اعلام لیست انتصابات خود از دوران حضورش در شهرداری تهران تاکید کرد که انتصاب قومیتی نداشته و افراد بر اساس شایستگی و فارغ از قومیت خود منصوب شدند. انتصاب افراد از قومیت های مختلف صورت گرفت و اقلیتی از منصوبان نیز از قوم لر بودند. اما متاسفانه عده‌ای با برچسب انتصاب قومیتی چشم بر شایسته‌سالاری بسته و تلاش داشتند تا افراد شایسته با این برچسب به قدرت نرسند. اما در پشت پرده اتهام انتصاب قومیتی، تلاششان برای انتصاب گزینه‌ها و مهره‌های مورد نظر خود پیدا بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.