وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان درباره تجاوزات آمریکا و اسرائیل به حاکمیت این کشور اعلام کرد: ائتلاف بین‌المللی غیرقانونی به سرکردگی آمریکا در ادامه جنایات وحشیانه خود علیه غیرنظامیان بیگناه سوری شب گذشته جنایت جدیدی در روستای "الشعفه" در حومه دیرالزور مرتکب شد و منازل شهروندان سوری را هدف قرار داد که در پی این حمله بیش از ۳۰ غیرنظامی جان باختند و احتمال افزایش آمار قربانیان به دلیل حجم خرابی‌های به بار آمده وجود دارد.

 

در این نامه آمده است: حملات مکرر جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی تکمیل کننده تجاوز به سوریه و حملات مکرر رژیم صهیونیستی است که آخرین مورد آن حمله به منطقه کسوه در جنوب دمشق است.

وزارت خارجه سوریه افزود: ادامه این جنایاتی که ما دهها نامه درباره آن به شورای امنیت ارسال کرده‌ایم بیانگر این است که آمریکا برای ارزش‌های انسانی احترامی قائل نیست و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

در این نامه آمده است: حملات ائتلاف آمریکایی در سایه ادامه سکوت برخی از کشورها در قبال این حملات که جنایات جنگی و ضد بشری به شمار می‌رود صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه سوریه در پایان این نامه جنایات ائتلاف آمریکایی و تجاوزهای مکرر این ائتلاف را محکوم کرد و از شورای امنیت و کشورهای عضو سازمان ملل خواست که به منظور جلوگیری از این تجاوزها اقدامی فوری انجام دهند و به وظایف خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و اعمال حاکمیت قانون در عرصه بین‌المللی عمل کنند.

دولت سوریه بارها از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است که به حملات غیرقانونی ائتلاف آمریکایی به این کشور پایان دهد.

از آغاز حملات ائتلاف آمریکایی به سوریه و عراق به بهانه مبارزه با داعش بیش از پنج هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.