رابطه سرمربی آلمانی استقلال با کارلوس کی روش طی حدود یک سالی که در ایران سپری کرده است، قابل مقایسه با رابطه برانکو با سرمربی تیم ملی نیست.

شفر همواره خود را همراه کی روش و تیمش نشان داد.از بازدید از کمپ پک و ملاقات صمیمانه با کی روش گرفته تا تماشای بازی های تیم ملی از نزدیک و حمایت همیشگی از سرمربی ایران پیش از جام جهانی و در اختیار قرار دادن بازیکنانش برای تمرینات بدنسازی در اردوی تیم ملی. حالا اما به نظر می آید که همه چیز قرار نیست مثل قبل راحت و دوستانه پیش برود و خبری از انعطاف همیشگی شفر نخواهد بود.

سرمربی استقلال در تازه ترین مواضع خود، با حضور بازیکنان در کمپ پک برای آماده شدن زیر نظر کارلوس کی روش مخالفت کرده و اجازه نداده ملی پوشان استقلال اردوی تیمشان را ترک کنند و به آن ها گفته که باید همینجا و زیر نظر خود او تمریناتشان را پیگیری کنند.

اصغر حاجیلو،سرپرست استقلالی ها هم در تازه ترین صحبت هایش عملا از تصمیم شفر حمایت کرده و استقلال را در این داستان محق دانسته. صحبت هایی که در آستانه جام ملت ها چندان بوی دوستی نمی دهد.

حاجیلو گفته:« وقتی سرمربی محترم تیم ملی هر زمانی که بخواهد و هر طوری که بخواهد اردو تشکیل می دهد و بازیکنان را فرا می خواند، مربیان باشگاهی هم ناچارند به نوعی اعتراضشان را ابراز دارند. مگر طبق قانون ۷۲ یا حداقل ۴۸ ساعت قبل از دیدارهای رسمی، بازیکنان باشگاهی نباید در اختیار باشگاهشان باشند؟ شفر هم از حق قانونی اش استفاده کرد. ما تعداد زیادی ملی پوش در تیم ملی و امید داریم و حضور آنها در اردوهای تیم ملی باعث می شود تا تمرینات ما با کیفیت لازم انجام نشود. تیم ما تاوان تیم ملی را هم داده است. همین روزبه چشمی در تیم ملی آسیب دید و هنوز آن روزبه قبل از مصدومیت نشده است. ما داریم تاوان مصدومیت روزبه را می دهیم و اعتراضی نکردیم. اما این حق را داریم که بازیکنان ملی پوش مان را قبل از مسابقات رسمی در اختیار داشته باشیم.»

حرف های حاجیلو و در واقع موضع باشگاه استقلال چندان هم دور از واقعیت نیست اما سوال اینجاست که چرا به ناگاه شفر و همراهانش تغییر عقیده داده اند؟

بی تردید وینفرد شفر برای خود وزن و ارزش خاصی در معادلات فوتبال ایران قائل است. او که فصل قبل استقلال زمین خورده را یک بار دیگر سر پا کرد و حالا در این فصل هم کم کم دارد شکل بهتری به تیم می بخشد،شاید احساس می کند که به اندازه کارلوس کی روش و برانکو ایوانکویچ توجه و احترام دریافت نمی کند و جایی در داغ ترین دعواهای این روزهای فوتبال ایران ندارد.

او حالا با این تصمیم،عملا وارد این جدال شده و به نظر هم نمی آید به این راحتی ها از نظرش در خصوص نفرستادن ملی پوشان به پک کوتاه بیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.