ماریت قازاریان که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد افزود: به کارگیری ساز و کارهای پیشگیری در رابطه با مصرف مواد مخدر همچون ماده گل باید هرچه سریعتر اعمال شود.

وی افزود: استفاده از رویکردهای پیشگیرانه در زمینه مواد مخدر به معنای جلوگیری از قاچاق این مواد نیست. ما باید حساسیت‌های جامعه را به ویژه نوجوانان نسبت به مواد مخدر افزایش دهیم؛ اما متاسفانه جذابیت این مواد به قدری زیاد است که گویا ما در کارهای پیشگیرانه همواره عقب هستیم.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی مطرح کرد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در این رابطه در جامعه ما وجود دارد اما اعتبارات ما برای این کار کافی نیست. ما باید حجم وسیعی از اقدامات را به صورت همزمان، متمرکز و با استفاده از رسانه‌های چاپی و الکترونیک و متخصصین این حوزه آغاز کنیم.

قازاریان در ادامه این برنامه تأکید کرد: امروزه در فضای مجازی تبلیغات فریبنده به صورت گسترده انجام می شود و باید اطلاعات خانواده‌ها را به اندازه‌ای افزایش دهیم که مراقب فرزندان خود باشند و بر آنها نظارت کنند.

وی یادآور شد: ما خط ملی اعتیاد را داریم که مردم با شماره ۰۹۶۲۷ تماس می گیرند و در مورد پیشگیری و درمان اعتیاد سوالاتی را از ما می پرسند. در حال حاضر تماس ها در ارتباط با مصرف ماده مخدر گُل بیشتر شده است.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی اظهار کرد: در کلینیک‌های درمان و خطوط تلفنی‌مان شاهد افزایش نگرانی مردم از این ماده هستیم. باید اقدامات لازم در راستای آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت در جامعه انجام دهیم تا این نگرانی‌ها کاهش یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.