روسیا الیوم گزارش داد، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست سران گروه ۲۰ در بوینس آیرس اظهار کرد: در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مساله فعالان حقوقی بازداشت شده در عربستان که منجر به آغاز بحران دیپلماتیک میان دو کشور در اکتبر گذشته شد، گفت‌وگو کردم.

ترودو گفت: در دیدار با بن سلمان تاکید کردم که کانادا همواره با قدرت و آشکارا از حقوق بشر دفاع خواهد کرد.

نخست وزیر کانادا همچنین افزود: در دیدار با بن سلمان به مساله فاجعه انسانی موجود در یمن پرداختم و به صورت آشکارا به او تاکید کردم که کانادا از این وضعیت نگران است.

این مسئول کانادایی در ادامه گفت: به بن سلمان گفتم که عربستان باید پاسخ‌های بهتری برای سوالات مطرح شده درباره پرونده قتل جمال خاشقجی ارائه دهد.

ترودو درباره دیدار کوتاهش با بن سلمان نیز گفت: انجام مذاکرات شفاف و مستقیم بهتر از صحبت نکردن است.

کانادا در حال بررسی مجازات‌های اعمال شده بر کسانی است که در قتل جمال خاشقجی دست داشته‌اند و همزمان نیز بحران دیپماتیک عربستان سعودی و کانادا ادامه دارد. این بحران از تاریخ پنجم اوت و پس از آنکه ریاض اعلام کرد روابط تجاری‌اش با کانادا را به حالت تعلیق در می‌آورد و نیز اخراج سفیر کانادا از عربستان سعودی شکل می‌گرفت.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز به نوبه خود اعلام کرد به ولیعهد عربستان درباره اهمیت انجام تحقیقاتی جامع، شفاف و قانع‌کننده در این پرونده تاکید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.