نیوز گزارش داد، ایالات متحده تصمیم خود مبنی بر خروج از توافقنامه پاریس را اعلام و اظهار کرد: نسبت به رشد اقتصادی و دسترسی به انرژی و امنیت با استفاده از تمام منابع و فناوری‌ها و در عین حال حفاظت از محیط زیست اقدام خواهد کرد.

توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس به منظور کاهش خطرات و عوارض ناشی از تغییرات اقلیمی، افزایش توانایی در مقابله با  تغییرات اقلیمی، سازگاری با این تغییرات و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تدوین شده است. این توافقنامه محرکی برای دولت‌ها در حذف سرمایه‌گذاری در حوزه سوخت‌های فسیلی است و اولین پیمان جامع اقلیمی در جهان محسوب می‌شود.

موضع دولت ترامپ در توافقنامه پاریس به‌خوبی شناخته شده است و به نظر یکی از مقامات کاخ سفید، توافقنامه آب و هوایی پاریس یکی از آخرین مسائلی است که باید حل شود، چرا که کشورهایی که با این توافقنامه موافق هستند در واقع با یکدیگر توافقی ندارند. این مقام گفت: کشورهایی مانند ترکیه، عربستان سعودی و روسیه ممکن است برای دستیابی به یک رویکرد چند جانبه در برنامه‌های تغییرات آب و هوایی تلاش‌هایی داشته باشند.

مقامات ایالات متحده اظهار کردند: نقش حیاتی انرژی در کمک به شکل‌گیری آینده را می‌پذیریم و از ارائه روش‌های انتقال انرژی با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سیستم‌های پاک، انعطاف‌پذیر و شفاف و همکاری در بهره‌وری انرژی استقبال خواهیم کرد.

اما با توجه به اظهارات ترامپ، استفاده از سوخت‌های فسیلی یک اولویت برای ایالات متحده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.