محمدجواد ظریف در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با مسئله استیضاح وی اظهار کرد: ۱۰ سوال و چند مورد مربوط به استیضاح مطرح شد و بنده توضیحاتی را خدمت نمایندگان ارائه دادم. چون سوالات بسیار گسترده است از فعالیت‌های وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادی و روابط با همسایگان تا تعیین سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف در واقع سوالات مفیدی بود و توانستیم هم فکری کنیم.

وی افزود: در مورد پولشویی هم توضیح دادم و عرایضی که بنده کردم کاملا واضح است و برخی از حرف‌هایی که در صحبت‌های من نبود را مطرح کردند و فضایی ایجاد کرده‌اند اما صحبت‌های من کاملا مشخص است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان فردی که همواره از نظام دفاع کرده‌ام، واقعیت را همه جا گفته‌ام. این واقعیت وجود دارد که در کشور ما پولشویی است مانند اینکه در همه کشورهای دنیا انجام می‌شود اما این واقعیت به این معنا نیست که کسی با پولشویی همراهی می‌کند. در کشورهای دنیا هم همانطور که دیدیم چند روز قبل در آلمان و یا کشورهای دیگر چنین مسئله‌ای وجود دارد.

ظریف تاکید کرد: مهم این است که با پولشویی برخورد جدی صورت گیرد، وجود پولشویی در همه جای دنیاست و کشور ما با توجه به مسئله مواد مخدر و فسادی که وجود دارد امکان فرار مالیاتی هم وجود دارد. بالاخره پولشویی در همه این موارد صورت می‌گیرد اما آنچه مهم است اینکه با تصویب لوایحی که دولت به مجلس ارائه کرده جلوی زمینه‌هایی که می‌تواند برای مبارزه با پولشویی باشد را بگیریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین بیان کرد: بنده احساس می‌کنم در کل نظام اراده و تعهد وجود دارد که این کار صورت گیرد. گروه‌هایی که ممکن است منافعی داشته باشند ممکن است فضاسازی کنند ولی این به این معنا نیست که هیچ نهادی از جمهوری اسلامی ایران این کار را انجام می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.