به گزارش اسپوتنیک، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با طرح اتهاماتی ضدایرانی مدعی شده است که ایران به ارزش منافع مردم خود توجهی ندارد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شده است که ایران با آزمایش‌های موشکی اخیر، قطعنامه سازمان امنیت ملل متحد را نقض کرده است.

به گفته ماتیس، آزمایش اخیر موشکی ایران نشان دهنده این است که تلاش‌های آمریکا برای متوقف ساختن صنعت موشکی ایران تا کنون ناموفق بوده است.

ماتیس در ادامه اظهارات بی پشتوانه خود مدعی شده است که تهدید ایران اگرچه از نظر استراتژیک کمتر از کره شمالی است، اما این تهدید در منطقه مهم است و اگر آمریکا با آن برخورد نکند، دچار مشکل می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال در ارتباط با نحوه برخورد با ایران گفته است که این موضوع باید به صورت دیپلماتیک دنبال شود و ما باید بتوانیم همه طرف‌ها را برای مقابله با ایران متحد کنیم.

جیمز ماتیس در سخنان خود با اشاره به اینکه نفوذ ایران در سوریه و لبنان بسیار زیاد است، مدعی شد: باید با این نفوذ مقابله شود.

وی در انتهای سخنان خود با خبرنگاران این را نیز افزوده است که سند موثقی از دخالت ولیعهد عربستان در ماجرای قتل خاشقجی نداریم، اما موضوع قتل خاشقجی نباید مسئله مقابله با ایران را به حاشیه ببرد.

ادعاهای وزیردفاع آمریکا علیه ایران در شرایطی مطرح می‌شود که طی چند روز گذشته دیگر مقامات آمریکایی از جمله وزیرخارجه این کشور نیز اتهامات مشابهی را علیه ایران مطرح کرده‌اند و به نظر می‌رسد این رفتارها در راستای تشدید خصومت با جمهوری اسلامی دنبال می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.