محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد، همچنین این گزارش برای قرائت در صحن به هیئت رئیسه ارسال شد.

 وی افزود: بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات پیمانکاران طرح های عمرانی با توجه به افزایش قیمت ها و بررسی نرخ تعدیل اعلام شده در قراردادهای پیمانکاران توسط سازمان برنامه و بودجه نیز صورت گرفت, با افزایش قیمت ها، مشکلاتی برای پیمانکاران حوزه عمرانی ایجاد شده است، در این زمینه سازمان برنامه و بودجه اقداماتی داشته و کارشناسان نیز توضیحاتی در رابطه با چگونگی تعدیل ها ارائه دادند.

مفتح تصریح کرد:  مقرر شد تا کمیته ای مشترک بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه سازمان برنامه و اعضای کمیسیون عمران در صورت تمایل تشکیل شود و شاخص های تعدیل برای پیمانکاران احصا شود، چرا که می خواهیم فعالیت پیمانکاران در کشور مستمر باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: از آنجایی که بودجه پیشنهادی دولت برای سال 98 در سازمان برنامه و بودجه بسته شده است، مقرر شد که چارچوب پیشنهادی دیوان محاسبات در زمان بررسی لایحه در کمیسیون تلفیق بودجه مورد توجه قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.