روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد:کارمندان دولت آمریکا یادداشتی دریافت کرده اند که آنها رااز صحبت کردن در مورد مقاومت در برابر سیاست های ترامپ و یا استیضاح او توسط کنگره منع کرده است.

 

این روزنامه افزود:یادداشت مزبور به کارمندان دولت آمریکا اخطار کرده است که بحث کردن در مورد نحوه اداره کشور توسط رئیس جمهوری این کشور در ساعات کاری، غیر قانونی است.

این اولین بار است که چنین یادداشتی منتشر شده است. منتقدین می گویند ممنوع کردن کارمندان از صحبت دراین خصوص، برخلاف مقررات است.

در یادداشت ارسال شده به کارمندان دولت فدرال نوشته شده است : جانبداری از استیضاح یک نامزد ریاست جمهوری (در انتخابات ۲۰۲۰) به طور بالقوه شایستگی او را برای داشتن پست دولتی آمریکا به چالش می کشد.

نیویورک تایمز می نویسد:با توجه به اینکه ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ نامزد خواهد شد، طبق این نامه بحث و انتقاد از سیاستهای او و صحبت از پیامدهای استیضاح او به منزله جانبداری از مخالفان نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است.

این یادداشت همچنین گفته است کارمندان دولت آمریکا نباید ازکلمه &#۳۹;مقاومت&#۳۹; در برابر سیاستهای ترامپ سخن به میان آورند.

در یادداشت مزبور آمده است: ما می دانیم که موضوع مقاومت در برابر سیاستهای رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله پس ازپیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ و اعلام سیاست های ریس جمهور، مطرح شده است و به منزله مخالفت با سیاستهای دولت است و بدون شک در موفقیت و یا عدم موفقیت ترامپ در انتخابات آتی موثر خواهد بود.

سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در داخل و خارج این کشور با مخالفت های زیادی مواجه شده است و برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که درانتخابات ماه گذشته توانستند اکثریت را در اختیار بگیرند، عنوان کرده اند که با توجه به این سیاست های غلط و بحث دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور ، موضوع استیضاح وی را دنبال خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.