در پی طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری و ارجاع آن به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مال‌باخته در پلیس آگاهی حاضر شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پیامکی مبنی‌بر درخواست واریز مبلغ صد میلیون ریال به شماره حساب ارسالی دریافت کردم. هم‌زمان چون قرار بود که همان مبلغ را به حساب یکی از دوستان خود واریز کنم، فکر کردم پیامک از طرف او ارسال شده است، به همین دلیل از طریق دستگاه خودپرداز بانکی و بدون آنکه تماسی با دوست خود داشته باشم، این مبلغ را به شماره کارت ارسال‌شده واریز کردم، ولی بعد متوجه شدم از من کلاهبرداری شده است.

کارآگاهان با آغاز اقدامات ویژه پلیسی، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «سعید. ر» (۴۰ ساله) شدند. با بررسی سوابق سعید مشخص شد او دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد است و درحال‌حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی است. در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه متهم در نسیم‌شهر، با اخذ نیابت قضائی به این شهرستان اعزام شدند و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. 

متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ده‌ها فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد اعتراف کرد. در ادامه با انجام اقدامات ویژه پلیسی تاکنون ۱۵ نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند که در تحقیقات به‌عمل‌آمده از این تعداد مال‌باخته مشخص شد متهم بیش از صد میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.  سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: درحال‌حاضر متهم با قرار قانونی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد و تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر مال‌باختگان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است. 

او افزود: شهروندان پیش از انجام هرگونه تراکنش مالی، پس از احراز هویت صاحب حساب بانکی مقصد، نسبت به انجام تراکنش مالی خود اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.