کبری رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه تا ظهر چهارشنبه بارش هایی را برای شمال غرب و غرب در پی خواهد داشت که در این مدت بارش ها در این مناطق به صورت پراکنده خواهد بود.

وی اظهار داشت: از بعدازظهر چهارشنبه بیشتر مناطق نیمه غربی کشور درگیر این بارش خواهند بود که بارش ها در این روز از شدت بیشتری نیز برخوردار است.

رفیعی ادامه داد: امروز در برخی از نقاط استان های واقع در سواحل دریای خزر و استان اردبیل بارش های پراکنده خواهیم داشت و از فردا تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آرام است که پیامد آن می تواند افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور باشد.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران آسمانی صاف همراه با غبار محلی و در بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت، حداکثر دمای امروز پایتخت ۱۷ درجه سانتی گراد و حداقل دمای فردا صبح ۸ درجه بالای صفر خواهد بود، کمینه امروز تهران ۷ درجه بود.

رفیعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سردترین مراکز استانی امروز صبح شهرکرد با منفی ۴، همدان منفی ۲ ، زنجان و کرمان منفی ۱ بود اما سردترین شهر در کل کشور سراب در استان آذربایجان شرقی با دمای ۶ درجه زیر صفر گزارش شده است، دیزین و کوهرنگ نیز ۵ درجه زیر صفر رسیدند، همچنین گرمترین مراکز استانی بندرعباس با دمای ۳۱ درجه ، اهواز ۲۷، بوشهر ۲۳ و گرمترین شهر در کشور میناب در استان هرمزگان با ۳۲ درجه بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.