هیل گزارش داد، بن کاردین، سناتور دموکرات آمریکایی در اظهاراتی گفت: به نظر من هیچ شکی وجود ندارد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از آنچه که در ترکیه رخ داد، خبر داشته است.

این سناتور آمریکایی افزود: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این مساله اینطور باقی بماند. آمریکا لازم است که موضع درست و قدرتمندی درباره این مساله اتخاذ کند، ما باید از آنها بخواهیم که پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: البته این مساله به معنای این نیست که دیگر نمی‌توانیم روابط استرتژیکی با عربستان سعودی داشته باشیم. در روابط دو جانبه ریاض و واشنگتن، آمریکا موضع قوی‌تری دارد، آنها به ما نیاز دارند.

قانونگذاران آمریکا در حال تلاش و بررسی ایجاد توازن میان روابط استرتژیک دو کشور و در عین حال مجازات افراد دخیل در پرونده قتل جمال خاشقجی هستند. در این میان برخی از دموکراتها پیشنهاد داده‌اند که روابط با عربستان سعودی قطع شود.

سنا طی چند روز گذشته از قطعنامه پایان حمایت نظامی آمریکا از اقدامات ائتلاف سعودی در یمن حمایت کرد.

جمال خاشقجی دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید. ریاض بعد از روایت‌های ضد و نقیضی که درباره ناپدید شدن وی سرهم کرده بود، نهایتا به قتل وی اذعان کرد اما اعلام کرد که در پی مشاجره با افرادی که در کنسولگری با او دیدار کرده بودند، به قتل رسیده است. هنوز تحقیقات در این باره ادامه دارد.

اخیرا سازمان سیا نیز اعلام کرده که قتل جمال خاشقجی به دستور بن سلمان صورت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.