اسکای نیوز در ادامه نوشت: این مقام سابق اف.بی.آی روز یکشنبه در حساب توییتری خود نوشت : به این شرط آن که ظرف ۲۴ ساعت رونوشتی از اظهارات وی منتشر شود و این که بتواند آزادانه در مورد این جلسه صحبت کند، با شهادت پشت درهای بسته موافقت کرده است.

«دیوید کلی» وکیل کومی پیش تر گفته بود که هدف نمایندگان جمهوریخواه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از برگزاری این جلسه به طور غیرعلنی این است تا با انتشار گزینشی گفته های کومی از اظهارات وی سوءاستفاده کنند.

کومی نیز اعلام کرده بود که اگر این جلسه به طور علنی برگزار شود، به طور داوطلبانه در آن شرکت خواهد کرد.

دمکرات ها می گویند هدف از برگزاری این جلسه استماع لطمه زدن به تحقیقات «رابرت مولر» نماینده ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا است که خودش نیز زمانی از رؤسای اف بی آی بود.

دمکرات ها در ماه ژانویه (دی-بهمن) کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار خواهند گرفت و ظاهرا جمهوریخواهان درصدد آن هستند تا از زمان باقی مانده از کنترل خود بر مجلس نمایندگان، برای استنطاق از کومی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، درگیری ترامپ با جیمز کومی از زمانی آغاز شد که پلیس فدرال آمریکا تحقیقاتی را درباره دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین احتمال تبانی ترامپ با مسکو شروع کرد.

ترامپ در ماه مه سال گذشته میلادی به صورت ناگهانی کومی را اخراج کرد و این شائبه را ایجاد کرد که وی قصد مختل کردن پرونده دخالت روسیه در انتخابات را دارد.

کومی ادعا کرده بود که ترامپ در مکالمه ای از وی خواسته پرونده دخالت روسیه در انتخابات را متوقف کند. ترامپ در یک پیام توئیتری به کومی هشدار داد که ممکن است مکالماتشان ضبط شده باشد، اما پس از آن وجود چنین فایلی را انکار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.